این 7 ماده غذایی رفلاکس معده را از بین می برند!

این 7 ماده غذایی رفلاکس معده را از بین می برند!

در واقع فودامپ حاوی کربوهیدرات های مختلفی است که به سختی هضم می شوند و باعث مشکلات گوارشی می شوند. بنابراین، کاهش مصرف غذاهای حاوی FODAMP به بهبود هضم، رفع مشکلات دستگاه گوارش و کاهش وزن کمک می کند.

با این حال، مصرف برخی مواد غذایی برای از بین بردن رفلاکس معده خالی از فایده نیست:

زنجبیل: اگر در حد اعتدال مصرف شود، یکی از مفیدترین غذاها برای سوزش سر دل است. در طول تاریخ، زنجبیل برای تسکین التهاب و مشکلات گوارشی استفاده شده است.

موز: این میوه به دلیل داشتن PH خوب، یک میان وعده عالی برای مبتلایان به سوزش سر دل است. خواص قلیایی موز اسید معده را خنثی می کند و به تسکین علائم رفلاکس کمک می کند. البته در برخی افراد همانطور که خوردن توت، پرتقال و گریپ فروت منجر به تولید اسید معده می شود، خوردن موز نیز می تواند همین علامت را ایجاد کند.

ماست: توجه داشته باشید که در اینجا منظور ماست های شیرین و خامه ای نیست. انواع کم چرب یا بدون چربی ماست منجر به کاهش فشار در اسفنکتر تحتانی مری و افزایش سرعت هضم می شود.

خربزه: این گروه میوه برای کاهش علائم سوزش سر دل نیز مفید است، اما مانند موز می تواند برعکس عمل کند و علائم را در برخی افراد بدتر کند. بنابراین در صورت بروز مشکلات باید از آنها خودداری کرد.

سبزیجات تیره رنگ: سبزیجاتی مانند مارچوبه، کلم بروکسل، کلم پیچ و اسفناج خاصیت قلیایی دارند و در هضم موثر غذا و کاهش اسید معده موثر هستند.

جو: جو یکی از بهترین انتخاب ها برای صبحانه و میان وعده در طول روز است. این محصول غذایی هم سیر کننده است و هم از تجمع اسید معده در مری جلوگیری می کند. جو را می توان حتی با کشمش مصرف کرد زیرا توانایی جذب اسید کشمش را دارد.

آدامس جویدن: تولید بزاق را افزایش می دهد و میزان اسید موجود در مری را کاهش می دهد. دقت کنید که هنگام انتخاب آدامس، آدامسی را انتخاب کنید که حاوی نعناع و بدون شکر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید