8 ماده غذایی موثر برای کاهش درد معده

8 ماده غذایی موثر برای کاهش درد معده

روز جدید : اگر از درد شکم و معده رنج می برید، تسکین سریع بسیاری وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید، اما به یاد داشته باشید که اگر درد شدید شد، باید برای درمان به پزشک مراجعه کنید.

معده شما در اثر استرس زیاد، مصرف نادرست غذا، مشکلات گوارشی، یبوست و غیره ملتهب می شود. اگرچه مشکلات شکمی بسیار رایج هستند، اما درد قلب شما می تواند به دلایل مختلف ایجاد شود.

بر اساس اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، علائم ورم معده شامل درد شکم و نفخ شدید است. با این حال، تغییر عادات غذایی به همراه برخی درمان‌های خانگی ساده می‌تواند مصرف دارو را کاهش داده و التهاب معده را از بین ببرد. این درمان ها شامل موارد زیر است:

رازیانه: در برخی فرهنگ ها، مردم عادت دارند دانه های رازیانه را تقریباً بعد از هر وعده غذایی بجوند. دانه های رازیانه به تجزیه و تجزیه غذا در معده و تسریع هضم غذا کمک می کنند، به همین دلیل است که به سرعت ورم را سرکوب می کنند. به دلایل بسیاری، رازیانه نیز یک چای فوق العاده برای دوران قاعدگی در نظر گرفته می شود. طعم رازیانه شبیه طعم شیرین بیان است با این تفاوت که از آن خوشمزه تر است.

نعناع فلفلی: نعناع فلفلی همیشه به عنوان یکی از بهترین گیاهان برای جلوگیری از نفخ معده شناخته شده است. نعناع همچنین به تجزیه غذا در معده کمک می کند، حالت تهوع را تسکین می دهد و نفخ را کاهش می دهد. این گیاه همچنین خلق و خوی شما را تقویت می کند که می تواند ترشح آنزیم های گوارشی را تحریک کند.

_ بابونه: نوشیدن جوشانده آن شب ها قبل از خواب، بعد از شام و یا در هر زمان دیگری در طول روز بخصوص زمانی که استرس دارید بسیار مفید است. استرس هضم را متوقف می کند، نفخ را افزایش می دهد و می تواند باعث تهوع شود.

آنتی اکسیدان ها: غذاهای غنی از آنتی اکسیدان با التهاب معده مقابله می کنند و تحقیقات نشان می دهد که مصرف روزانه 2 تا 4 وعده آنتی اکسیدان موجود در زغال اخته، سیب، پیاز، سیر، کرفس و غیره می تواند به از بین رفتن علائم کمک کند. همچنین نفخ نیز رخ می دهد. این غذاها همچنین حاوی فلاونوئیدها برای جلوگیری از رشد هلیکوباکتر پیلوری هستند.

فیبر کافی: یک رژیم غذایی غنی از فیبر به هضم بهتر غذا کمک می کند و التهاب معده را کاهش می دهد. سبزیجات و میوه ها، غلات کامل، آرد گندم کامل و برنج قهوه ای سرشار از فیبر هستند.

_ میخک: نوشیدن 20 قطره عصاره میخک همراه با نصف لیوان آب هر روز صبح با معده خالی راهی موثر برای مبارزه با گاز و التهاب معده است. میخک می تواند ترشح شیره های گوارشی را تحریک کند که به حرکت غذا در دستگاه گوارش و تجزیه غذاهای دیر هضم مانند پروتئین ها، چربی ها و نشاسته کمک می کند.

_ آب لیمو: لیمو خاصیت قلیایی دارد، یعنی مصرف لیمو می تواند اسید معده را خنثی کند. اسید معده خود آغازگر بسیاری از مشکلات گوارشی است. نوشیدن یک لیوان آب گرم همراه با لیمو با معده خالی در اوایل صبح برای دستگاه گوارش بسیار مفید است.

دارچین: دارچین به عنوان ادویه ای برای کاهش قند خون (درمان های گیاهی و طبیعی دیابت) شناخته می شود، اما این ادویه در تسریع هضم، تجزیه غذا و رفع نفخ نیز فوق العاده موثر است. دارچین به هضم هر غذایی که می خورید کمک می کند. بنابراین افزودن آن به وعده های غذایی خود یک راه مطمئن برای جلوگیری از نفخ از همان ابتدا است. با این حال، طعم دارچین با هر وعده غذایی خوب نیست، اما می توانید آن را بعد از غذا یا در هر زمانی از روز همراه با چای داغ مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید