با استفاده از این ماده غذایی از سرطان سینه پیشگیری کنید

با استفاده از این ماده غذایی از سرطان سینه پیشگیری کنید

یافته‌های تحقیقات اخیر ارتباط بین دانه کتان، میکروبیوم روده انسان و سلامت سینه را نشان می‌دهد و تأثیر رژیم غذایی و انتخاب سبک زندگی را بر سلامت کلی نشان می‌دهد.

این مطالعه با تمرکز بر تأثیر اجزای بذر کتان به نام لیگنان بر میکروارگانیسم‌های روده، نقش مهم آن‌ها را در تعدیل بیان microRNA (microRNA) در غده پستانی نشان داد.

این miRNA ها برای تنظیم ژن های مرتبط با سرطان سینه، به ویژه ژن هایی که رشد و حرکت سلولی را کنترل می کنند، حیاتی هستند.

میکروبیوتای روده نقش مهمی در اصلاح بسیاری از اجزای رژیم غذایی ما برای تأثیرگذاری بر سلامت انسان ایفا می کند.

متخصصان در این مطالعه اظهار داشتند که ما بین رژیم‌های غذایی غنی‌شده با بذر کتان، ترکیب میکروبیوتای سینه و پروفایل‌های miRNA در غدد پستانی که بسیاری از مسیرها، از جمله مسیرهای دخیل در ایجاد سرطان را تنظیم می‌کند، یافتیم.

تیم تحقیقاتی بررسی کردند که چگونه لیگنان های بذر کتان، که در دانه کتان به وفور وجود دارد و با مرگ و میر کمتری از سرطان سینه در زنان یائسه مرتبط است، بر میکروبیوتای روده در موش های ماده جوان تاثیر می گذارد.

کارشناسان کشف کردند که این اجزای لیگنان پاسخ‌های miRNA خاصی را در غده پستانی ایجاد می‌کنند.

اگر این یافته ها تایید شوند، میکروبیوتا از طریق مداخله غذایی به هدف جدیدی برای پیشگیری از سرطان سینه تبدیل می شود. بنابراین، این مطالعه راه را برای تحقیقات بیشتر در مورد اینکه چگونه تغییرات رژیم غذایی می تواند به عنوان اقدامات پیشگیرانه در برابر سرطان سینه عمل کند، هموار می کند.

بذر کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 به ویژه اسید آلفا لینولنیک است که نقش مهمی در حفظ سلامت قلب و کاهش التهاب دارد.

بعلاوه، بذر کتان منبع غنی لیگنان است، نوعی فیتواستروژن که ممکن است خواص ضد سرطانی داشته باشد. این دانه همچنین سرشار از فیبر غذایی محلول و نامحلول است که به هضم غذا کمک می کند و باعث سلامت روده می شود.

می توان آن را به اشکال مختلف به صورت کامل، آسیاب شده یا روغن بذر کتان مصرف کرد. هضم بذر کتان آسیاب شده آسان‌تر است و به بدن اجازه می‌دهد به طور موثرتری به مواد مغذی خود دسترسی پیدا کند. می توان آن را به اسموتی ها، ماست، بلغور جو دوسر اضافه کرد یا به عنوان یک ماده پخت استفاده کرد.

روغن بذر کتان راه دیگری برای گنجاندن این دانه غنی از مواد مغذی در رژیم غذایی شما است که برای سس سالاد یا روی غذاهای پخته ریخته می شود.