علائم سرطان سینه را در خانه بررسی کنید

علائم سرطان سینه را در خانه بررسی کنید

خبرگزاری سلامت نوشت: بهتر است هر گونه تغییر را به پزشک متخصص گزارش دهید، اما باید بدانید که بسیاری از توده های سینه سرطانی نیستند. در اینجا چند شاخص وجود دارد که نشان می دهد چه زمانی نیاز به غربالگری دارید.

توده سینه تنها علامت سرطان سینه نیست و توده سرطانی اغلب با ناهنجاری های دیگری در پستان مانند تغییر رنگ، فرورفتگی، چین و چروک، چروک شدن یا ترشحات خود به خود از نوک پستان همراه است.

گاهی اوقات تشخیص تفاوت بین بافت نرمال و توده سینه و توده در سینه که می تواند به معنای چیزی شبیه سرطان باشد، برای افراد دشوار است.

چگونه می توان تشخیص داد که توده سینه غیر طبیعی است؟

چگونه علائم سرطان سینه را در خانه بررسی کنیم؟

سینه یک عضو بافت نرم است. مانند مایع نیست، اما بافت آن خاصیت ارتجاعی و حرکتی دارد. اگر زنی توده‌ای داشته باشد که حرکت نمی‌کند و به نظر می‌رسد به بافت زیرین چسبیده است، این یک نگرانی بزرگ است. اما شما همچنین می توانید یک توده داشته باشید که هنوز کمی حرکت دارد.

فرافکنی قطعی آن است که آغاز و پایانی داشته باشد. شکل خاصی دارد و به سادگی با بافت سینه ادغام نمی شود، اگرچه شکل و اندازه آن می تواند متفاوت باشد. علاوه بر این ویژگی ها، توده ها معمولاً بدون درد هستند. اگر اندازه آنها افزایش یابد، این نیز نشانه نگرانی است.

بهترین روش برای خودآزمایی پستان

به خصوص در زنان قبل از یائسگی، تغییرات هورمونی در سینه ها می تواند در طول چرخه قاعدگی رخ دهد. اگر سینه های خود را در اواسط سیکل بررسی کنند، ممکن است متوجه توده هایی شوند که نگران کننده نیستند. توده‌های سینه را در حمام بررسی کنید، جایی که افراد می‌توانند از صابون برای چرخاندن دست‌های خود به دور سینه‌ها استفاده کنند، و مهم است که به یاد داشته باشید که همه تغییرات نشان دهنده سرطان نیست.

افرادی که متوجه تغییرات نگران کننده در سینه های خود می شوند، نباید در جستجوی مراقبت های پزشکی تردید کنند. اما برای کسانی که مطمئن نیستند، می‌توانند یک هفته یا بیشتر صبر کنند تا ببینند آیا جدول سه ویژگی اصلی را حفظ می‌کند: پایدار، محکم و مشخص. افرادی که در اواسط سیکل قاعدگی خود هستند ممکن است مجبور باشند چند روز دیگر صبر کنند.

چه زمانی غربالگری برای ناهنجاری های سینه را شروع کنیم

افراد می توانند خودآزمایی سینه را از سنین پایین شروع کنند، اما نوجوانان معمولاً نباید سینه های خود را چک کنند.

افرادی که سابقه خانوادگی سرطان سینه دارند ممکن است بخواهند زودتر به پزشک مراجعه کنند، حتی اگر متوجه یک ناهنجاری نشده باشند. سنی که باید در آن شروع به توجه به خطر سرطان سینه کنند به روند آن خانواده بستگی دارد.

برای افراد 20 ساله، سرطان سینه نادر است اما غیرممکن نیست. به همین دلیل خودآزمایی می تواند در حفظ سلامتی مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید