تاثیر مهم رژیم غذایی در “پیشگیری از سرطان”

تاثیر مهم رژیم غذایی در “پیشگیری از سرطان”

غذاهای گیاهی سرشار از ترکیبات شیمیایی به نام فیتوکمیکال هستند که از بدن در برابر آسیب محافظت می کنند. فیتوکمیکال ها همچنین فرآیندهایی را در بدن که باعث تولید سلول های سرطانی می شوند، مختل می کنند. رژیم های غذایی گیاهی همچنین سرشار از فیبر هستند که نشان داده شده است که خطر ابتلا به سرطان سینه و روده بزرگ را کاهش می دهد.

در حالی که برخی از افراد در معرض خطر ژنتیکی بالاتری برای ابتلا به سرطان هستند، تحقیقات نشان می دهد که تقریباً 25 درصد از همه سرطان ها را می توان تنها از طریق رژیم غذایی و تغذیه پیشگیری کرد.

به گزارش سرویس سلامت نواندیش زهرا حسین زاده، مدیکال درباره تاثیر رژیم غذایی در پیشگیری از سرطان می نویسد: غذاهای گیاهی سرشار از ترکیبات شیمیایی به نام فیتوکمیکال هستند که از بدن در برابر آسیب محافظت می کنند. فیتوکمیکال ها همچنین فرآیندهایی را در بدن که باعث تولید سلول های سرطانی می شوند، مختل می کنند. رژیم های غذایی گیاهی همچنین سرشار از فیبر هستند که نشان داده شده است که خطر ابتلا به سرطان سینه و روده بزرگ را کاهش می دهد.

تاثیر مهم رژیم غذایی در پیشگیری از سرطان

دو مورد از مفیدترین مواد شیمیایی گیاهی عبارتند از:

آنتی اکسیدان ها

این نوع فیتوشیمیایی از بدن در برابر آسیب سلولی محافظت می کند. سرطان زمانی رخ می دهد که DNA سلول ها آسیب ببیند. این فرآیند باعث می شود سلول های غیر طبیعی به طور غیرقابل کنترلی تقسیم شوند و به بافت طبیعی بدن حمله کنند.

کاروتنوئیدها

اینها ترکیبات محلول در چربی هستند، به این معنی که برای جذب باید با منبع چربی همراه باشند. کاروتنوئیدها به طور طبیعی در بسیاری از میوه‌ها، غلات، روغن‌ها و سبزیجات مانند هویج، سیب‌زمینی شیرین، کدو، اسفناج، زردآلو، فلفل سبز و سبزیجات برگ‌دار وجود دارند.

الیاف گیاهی

رژیم های غذایی گیاهی سرشار از فیبر طبیعی هستند. نشان داده شده است که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد و سطح انسولین را متعادل می کند. یک مطالعه نشان داد که زنان جوانی که رژیم غذایی غنی از فیبر داشتند، 25 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه در آینده بودند. تحقیقات دیگر نشان می دهد که هر 10 گرم فیبر در روز می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا 10 درصد کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید