ای جی: به جای محکوم کردن او به زندان، می توان او را مجبور کرد خلیج گرگان را لایروبی کند یا هزاران خانه بسازد.

ای جی: به جای محکوم کردن او به زندان، می توان او را مجبور کرد خلیج گرگان را لایروبی کند یا هزاران خانه بسازد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی در اولین برنامه سفر خود به استان گلستان با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان استان گلستان و همچنین مسئولان گلستانی دیدار کرد.

رئیس قوه قضائیه با تقدیر از فعالان صنعت و صنعت که سربازان و افسران میدان نبرد اقتصادی هستند، گفت: چنین فشاری در حداکثر نمود خود به نتیجه مطلوب می رسد; به همین دلیل است که امروزه یکی از مهمترین مسائل کشور توجه به موضوع رونق تولید و اشتغال است و این ضامن استقلال و اعتلای کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در سال های اخیر مبنی بر لزوم تمرکز بر رونق تولید و اشتغال و جهش اقتصادی، اظهار داشت: گامی برای رفع موانع تولید، گسترش و توسعه برداشته نشده است. ظرفیت تولید داخلی و همچنین افزایش صادرات و بهبود روابط تجاری با همسایگان.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: قطعا امروز دشمن به عرصه جنگ اقتصادی با مردم ایران امیدوار است، البته ما باید هر چه در توان داریم انجام دهیم تا دشمن را در این عرصه ناامید کنیم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به لزوم یافتن راه حل های منطقی بر اساس مولفه های داخلی برای برون رفت از مشکلات هر استان با استفاده از ظرفیت این استان، گفت: با کمک و همکاری مسئولان و مردم هر استان، مشکلات پیش آمده است. از این استان قابل حل است.»درد؛ این قاعده در مورد استان گلستان که دارای مواهب الهی و طبیعی قابل توجهی است نیز صدق می کند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی با اشاره به مواهب الهی و طبیعی استان گلستان، اظهار کرد: استان گلستان دارای آثار طبیعی بسیار متفاوتی است و با این توانایی های طبیعی و الهی و وجود مردمان و اقوام صلح طلب و سرسخت این گونه نیست. شایسته است استان در زمینه های مختلف از جمله تامین و تولید آب دچار مشکل باشد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه وضعیت فعلی منطقه گلستان به هیچ وجه حفاظتی نیست و نیاز به تغییر و تحول در این استان است و با این شعار امکان تغییر وجود ندارد، گفت: یکی از مشکلات فعالان اقتصادی در منطقه گلستان در حوزه قضایی و حقوقی «با اتخاذ تدابیر و تصمیمات قابل حل است و بخشی دیگر از این مشکلات مربوط به مسائل قوه مجریه و مقننه است که قوه قضائیه می تواند برای حل آن به دولت و مجلس کمک کند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه به ارائه دو پیشنهاد برای حل مشکلات و مشکلات تولید و صنعت ناحیه گلستان گفت: با تشکیل کارگروهی متشکل از بخشهای مختلف دولتی، خصوصی و بازرگانی، مشکلات تولید و صنعت استان بررسی شد. قابل شمارش و تصمیم گیری است. اقدام مناسب انجام دهید؛ این کارگروه نسبتاً محدود اما جامع با اعضای معرفی شده از سوی نماینده ولی فقیه، استاندار، نماینده مجلس، قوه قضائیه، اصناف مختلف می تواند مشکلات قابل حل استان را شناسایی کند و قطعا بخش قابل توجهی از این مشکلات می تواند باشد. در خود استان حل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی گفت: ما در قوه قضائیه آمادگی داریم تا هفته آینده کارگروه فوق را تشکیل دهیم و برای رفع مشکلات حقوقی تولیدکنندگان گلستانی سریع و جدی اقدام کنیم. ما ضمانت می‌دهیم که هر چه کارگروه در خصوص رفع مشکلات قضایی و حقوقی تولیدکنندگان گلستانی تصویب کند، اقدامات مقتضی را در قوه قضائیه از جمله صدور دستور قضایی، ابلاغیه‌های ویژه، تجهیز نیروها و … انجام دهیم.

رئیس قوه قضائیه با ارائه دومین پیشنهاد خود برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان گلستان گفت: از آنها برای رفع آسیب ها و بهبود فرآیندهای تولید در استان برای کارکنان مفید خواهد بود. بنابراین پیشنهاد مشخص اینجانب این است که علاوه بر تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان دولت، مجلس و قوه قضائیه، کارگروه دیگری با ترکیبی ویژه از تمامی نمایندگان اصناف و واحدهای تولیدی مختلف در منطقه گلستان تشکیل شود که این کارگروه تدوین شود. مشکلات موجود و ارائه راه حل های ملموس و تخصصی.

رئیس قوه قضاییه در ادامه به اقدامات و راهکارهایی اشاره کرد که می توان با اعمال جزای نقدی برای محکومان مالی به جای صدور احکام حبس و سایر احکام تنظیم کننده مجازات ها، این محکومان را به رفع مشکلات، آسیب ها و تنگناها وادار کرد.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: البته این موضوع نیاز به تایید قانونی دارد; به عنوان مثال، به جای محکومیت فردی که 2000 میلیارد اختلاس کرده است، می توان او را وادار به لایروبی خلیج گرگان کرد که به گفته مسئولان استان مشکلات امنیتی ایجاد می کند یا یک محکوم به جای محکومیت طولانی هزاران خانه.

وی گفت: این پیشنهادها به زودی پس از بررسی قانونی توسط کارشناس دقیق قوه قضائیه با کمک و مشورت نخبگان به مجلس ارائه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در پایان گفت: یکی از فعالان اقتصادی و تولیدی خاطرنشان کرد: 700 تا 1000 تن مایحتاج اساسی در استان تولید می شود و با وجود تقاضا برای این محصول، شاهد واردات آن از کشور هستیم. خارج از کشور؛ باید تاکید کنم که این موضوع نه تنها در راستای حمایت از تولید داخلی نیست، بلکه مانعی بر سر راه تولید است و با هیچ عقل سلیمی همخوانی ندارد و باید برای رفع این مسائل تدبیر دقیق اندیشید.

حیدر آسیابی رئیس قاضی استان گلستان در جریان دیدار فعالان اقتصادی و تولیدی استان گلستان با حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی گفت: در 8 ماه گذشته 8 واحد تولیدی به طور کامل تعطیل در استان گلستان با حمایت مستقیم قضایی به چرخه تولید بازگشته اند. .

وی با اشاره به تشکیل 16 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استان گلستان گفت: در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی که عمدتاً در حوزه های صنعتی برگزار می شود، در مجموع 90 مصوبه داشتیم که 20 مورد آن بود. مربوط به مسائل بانکی بود و در این راستا اکثر این موارد در جلساتی که با بانک ها داشتیم حل شد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به مراجعه 409 پرونده کارکنان دادگستری به واحدهای تولیدی گفت: در بازدید مسئولان دادگستری استان گلستان از واحدهای تولیدی، مشکلات موجود این واحدها شناسایی و اقدامات لازم برای رفع آنها در حال انجام است.

آسیابی در پایان از رفع مشکلات بندر صنعتی بندر ترکمن در 18 سال با ورود دادگاه خبر داد.

همچنین در این دیدار علی محمد زنگنه استاندار گلستان گزارشی از وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان و همچنین اقدامات انجام شده در راستای حمایت از بنگاه های اقتصادی و احیای واحدهای تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل در گلستان ارائه کرد.

رئیس قوه قضائیه طی سخنانی فرج اللهی یکی از تولیدکنندگان عمده مرغ و تخم مرغ در استان گلستان که در ابتدای سخنان خود تاکید کرد: من اهل حرفم نیستم، سخنرانی را ضروری دانست. اقدام لازم است».

همچنین یکی از فعالان تولیدی و اقتصادی منطقه گلستان نیز در سخنانی در خصوص وجود ساختارهای ضد فساد از وجود ادارات در مرکز کشور خبر داد و قسم خورد که برخی از کارها در مرکز جز با رشوه دادن .

یکی دیگر از فعالان حوزه تولید شهرستان گلستان نیز در سخنانی به نامه ای به رئیس سابق قوه قضائیه برای حل مشکلات واحد تولیدی خود اشاره کرد و گفت: برای حل مشکلات واحد تولیدی گردنم شکسته است. که رئیس قوه قضائیه پاسخ داد. این فعال تولیدی گفت ما در کنار شما هستیم و اجازه نمی دهیم گردن شما را بشکند.

در این نشست تعدادی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی شهرستان گلستان به ارائه دیدگاه ها و دیدگاه های خود و همچنین مشکلات تولید صنعتی و اقتصادی در گلستان پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید