احیای کمی و کیفی خلیج گرگان در نظر گرفته شده / ارائه طرح علمی پمپاژ آب خزر در خلیج گرگان


ساعت: 14:06
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919743

زنگنه گفت: در منطقه خلیج فارس از 350 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده تاکنون 100 میلیارد تومان آن دریافت شده و پیشرفت کار به 50 درصد رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ؛ علی محمد زنگنه صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در استان گلستان اظهار کرد: جلسات فشرده ای را در خصوص موضوعاتی مانند آب و برق برگزار کردیم و با 100 برنامه عملیاتی موفق به رفع مشکلات این حوزه شدیم.

استاندار گلستان ادامه داد: وام های حوزه آبفای 11 برابر و آب منطقه ای استان سه برابر شد و این مشکل خطرات و مشکلات آبی استان را کاهش داد.

زنگنه افزود: ارزش حوضه آب گرگان 37 برابر شده و شهری مانند کلاله که با تنش آبی زیادی مواجه است 14 برابر شده است.

وی به راه اندازی سامانه آرد اشاره کرد و گفت: سامانه دوم آرد افتتاح شد و پوشش کارخانه های ما و ظرفیت آن که زیر 20 درصد بود به 35 درصد افزایش یافت.

این مسئول به 31 سند در استان اشاره و بیان کرد: در حوزه دامپروری باید اولین تولیدکننده پروتئین در منطقه باشیم و در حوزه آی تی شعار خود را «گلستان استان هوشمند است» دنبال می کنیم.

زنگنه افزود: موضوع لایحه 1402 باید درخواست های رسانه ها باشد و درخواست ها از سوی کمیسیون تلفیق صورت گیرد که پس از توقعات بی شمار چنین بودجه ای را قطع کرد چرا که فاجعه است.

وی افزود: در منطقه خلیج فارس از 350 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده تاکنون 100 میلیارد تومان آن دریافت شده و پیشرفت کار به 50 درصد رسیده است.

این مسئول افزود: 60 دستگاه ماشین سنگین در حال لایروبی کانال در خلیج گرگان هستند، دو دستگاه لایروبی در حال استفاده و لایروبی سوم در حال ارسال به منطقه است.

زنگنه تصریح کرد: برای مدیریت ورودی خلیج گرگان و پمپاژ آب از خوز به خلیج گرگان به مدل علمی رسیده ایم.

وی خاطرنشان کرد: در این پروژه هم به دنبال کمیت و هم کیفیت آب هستیم و تصفیه خلیج جزو اقدامات متعددی است که به آن توجه داریم.

این مسئول افزود: میزان پرندگان مهاجری که با ساخت سد وارد شدند قابل مقایسه با سال های گذشته نیست.

زنگنه خاطرنشان کرد: 49 درصد از اعتبارات اشتغال را به طرح های اشتغالزایی روستایی اختصاص داده ایم و طرح های دانش بنیان نیز مورد توجه فرمانداران قرار گرفته است.

وی یادآور شد: تبصره 16 و امکانات فنی دستگاه ها و رونق تولید و اشتغال پایدار و جهش تولید همه منابع از طریق یک سامانه مدیریت می شود.

این مقام مسئول به شفافیت در دولت اشاره کرد و تاکید کرد: ما چیزی برای کتمان نداریم و در دولت مردمی همه چیز باید شفاف باشد و همه اطلاعات در پنل شفافیت بارگذاری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید