پوشش کمی و کیفی آب شرب خوزستان. با استفاده از طرح غدیر/ طرحی که از سال ۱۳۸۷ در حال فروپاشی است; به مدت 10 ماه اجرا می شود


ساعت: 09:23
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1894646

فیروز قاسم زاده در گفت و گو با دانا مطرح کرد؛

سخنگوی صنعت آب کشور با اشاره به اجرای جهادی طرح آبرسانی غدیر که پیش بینی می شود 36 ماه طول بکشد، گفت: این پروژه که از سال 1387 آغاز شده است با تامین تجهیزات در مدت 10 ماه به اتمام رسید. و اعتبارات و کیفیت و کمیت آب شرب خوزستان با استفاده از این طرح کاربردی بهبود یافت.

فیروز قاسم زاده سخنگوی صنعت آب در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه خبری راه دانا; وی در خصوص طرح آبرسانی غدیر و رفع مشکل آب ۲۶ شهر و ۱۰۰۰ روستای خوزستان گفت: طرح گدیر تامین آب استان خوزستان و تامین آب 26 شهر و 1000 روستا از سال 1387 در دستور کار قرار گرفت و دلیل اینکه این طرح با اولویت پیگیری و نتایج مطلوبی در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت این بود که این دولت آب. به ویژه در استان خوزستان متمرکز بود.

وی ادامه داد: با شروع سیزدهمین دولت انقلابی و جهادی رئیس جمهور سفری به استان خوزستان داشت که در فصل تابستان بود و استان خوزستان چه در حوزه شهری و چه در حوزه روستایی مشکلات زیادی دارد. تامین آب هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی کیفیت بدی داشت.

بیشتر بخوانید:
حکمرانی جهادی در طرح غدیر باید در سایر طرح های استانی شکل بگیرد

قاسمی تصریح کرد: این جلسه منجر به در نظر گرفتن اولویت حل این پروژه آبرسانی در غدیر برای رفع مشکلات آبی این استان شد. در دستور کار بود و افق دستیابی به آن برای سال 1425 دیده شد، باید تسریع شود و اصلاحاتی در آن صورت گیرد تا به عنوان برنامه میان مدت در دستور کار وزارت نیرو قرار گیرد.

وی تاکید کرد: ارزیابی مشاوران از ابتدا محقق شود پروژه آبرسانی غدیر زمانی حداقل 36 ماه بود که وزارت نیرو تاکید کرد این طرح باید بر اساس دستورات و با روش های جهادی و تامین تجهیزات و اعتبارات به فوریت دنبال شود که گواه این است که این مدت زمان تخمین زده شده است. به 10 کاهش یافت خوشبختانه دیروز شاهد افتتاح آن توسط آیت الله رئیسی بودیم.

این مسئول صنعت آب کشور تصریح کرد: در خوزستان به ویژه در فصل تابستان علاوه بر کمیت آب این استان مشکلات فراوان دیگری نیز وجود داشت چرا که منابع موجود در این استان علاوه بر این مشکل، در از نظر کیفی دارای شوری بالای 2000 بوده که باعث شده این آب آشامیدنی کیفیت مناسبی نداشته باشد و در مقصد با استفاده از روش های تصفیه یا شیرین کننده و جایگزین در منازل این مشکل کاهش یابد.

وی بیان کرد: این مشکل مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد به خصوص در روستاها و مکان هایی که امکان استفاده از این طرح آبرسانی وجود نداشت، آب سد دز که آب باکیفیت و با شوری حدود 400 است. از طریق لوله کشی در هود بسیار مناسب و با کیفیت برای نوشیدن پروژه آبرسانی غدیر به شبکه آبرسانی متصل شد که از نظر کمی 100 درصد افق برنامه ریزی را پوشش می دهد و از نظر کیفی نیز استانداردها را پوشش می دهد.

سرانجام گفت: امروز روی جلد این پروژه آبرسانی فوق العاده آب شرب خوزستانی ها نیز افزایش یافته و کیفیت آب بهبود یافته است و امیدواریم با پیگیری های فوری و برنامه ریزی های جدید در کنار پوشش امکانات و تجهیزات، وزارت نیرو فرصتی برای تامین آب پیدا کند. پایداری در سایر مناطق که مشکلات مشابهی دارند. زود درستش کن

دیدگاهتان را بنویسید