لایروبی اولین کانال خلیج گرگان شهریور ماه سال آینده به پایان می رسد


ساعت: 15:28
تاریخ انتشار: 1301/05/24
کد خبر: 1890141

مدیر بنادر و حمل و نقل دریایی گلستان گفت: طبق برنامه زمان بندی شده لایروبی کانال آشوراده تا ابتدای شهریور ماه 1402 به پایان می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ؛ الله یار اسعدی امروز در جمع خبرنگاران گفت: راه اندازی پایگاه خبری در آستانه هفته دولت کاری جدید و ارزشمند است که باید مورد قدردانی موسسان قرار گیرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی گلستان ادامه داد: موضوع احیای خلیج گرگان یک موضوع ملی و فرا استانی است، کاری که برای نجات خلیج گرگان در دولت سیزدهم آغاز شده است همان پیشنهادهای سازمان بنادر در سال 1392 و 1393 است که متاسفانه انجام شد. در آن زمان در نظر گرفته نشده است.

اسعدی یادآور شد: در سفر ریاست جمهوری و حضور 2 الی 3 ساعته رئیس جمهور در خلیج گرگان دستورات ویژه ای برای درمان این خلیج صادر و 500 میلیارد تومان اعتبار تامین شد.

وی خاطرنشان کرد: از اردیبهشت امسال کار لایروبی خلیج فارس با احداث 4 دایک برای محل دفن زباله گلولایی آغاز شده است. چهل نوع ماشین آلات در خلیج گرگان فعالیت می کنند. دو هفته پیش یک دستگاه کاتارسیس وارد خلیج فارس شد و تا هفته آینده دو دستگاه کاتارسیس دیگر وارد این منطقه می شود.

این مسئول بابیان اینکه لایروبی کانال آشوراده طبق برنامه زمان بندی تا اوایل شهریور ماه 1402 به پایان می رسد، بیان کرد: لایروبی دو کانال دیگر نیز پس از آن بر اساس نظر محیط زیست آغاز می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید