بارسلونا رئال مادرید را شکست داد

بارسلونا رئال مادرید را شکست داد

بارسلونا بیشترین درآمد را از حق پخش مسابقات لالیگا در سال 2021 کسب کرده است و از این نظر بالاتر از رقیب قدیمی خود رئال مادرید قرار دارد.

سایت رسمی لالیگا همانند سال های اخیر در پایان سال از دریافت هر باشگاه از حق پخش تلویزیونی مسابقات فصل گذشته این لیگ به صورت جدولی خبر داد.

طبق اعلام سازمان لیگ اسپانیا، بیشترین سهم از حق پخش تلویزیونی لالیگا در فصل 2020-2020 به بارسلونا به مبلغ 165.6 یورو تعلق گرفت. رئال مادرید با 2.6 میلیون یورو کمتر با 163 میلیون یورو در رده دوم قرار دارد و اتلتیکو مادرید دیگر تیم مادریدی با 130 میلیون یورو در رده سوم قرار دارد.

بارسلونا علیرغم روند پر فراز و نشیب خود در سال گذشته و در نهایت تنها قهرمانی در کوپا دل ری، موفق شد از نظر حقوق بازیکنان رئال مادرید و اتلتیکو که فصل گذشته قهرمان شده بودند، بیشتر به دست آورد.

هوئسکا که در اسپانیا به دسته دوم سقوط کرد با 46 میلیون یورو در رده بیستم قرار دارد و رئال وایادولید با 48 و اوساسونا با 49 میلیون یورو در رده دوم قرار دارند.

لالیگا قرارداد پخش جدیدی را برای فصل جدید امضا کرده است که به گفته او در سال 2022 سود بسیار بیشتری برای تیم های لالیگا به همراه خواهد داشت. اما رئال مادرید و بارسلونا با این طرح مخالفت کردند و از امضای آن خودداری کردند زیرا معتقدند این قرارداد به نفع آنها خواهد بود. ضرر در دراز مدت

نکته مهم در این مورد اهمیت حق پخش در درآمدهای باشگاه های سطح اول فوتبال جهان است. این اتفاق در همه لیگ ها با تصمیم درست می افتد و سود خوبی برای تیم ها به همراه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید