بارگذاری مدارک 920000 معلم در سامانه سنجش معلم

بارگذاری مدارک 920000 معلم در سامانه سنجش معلم

معاون برنامه ریزی و توسعه وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان گفت: حدود 920 هزار معلم شاغل و بازنشسته مدارک مربوط به اجرای طرح رتبه بندی را در سامانه بارگذاری کرده اند.

وی افزود: حدود 800 هزار نفر توسط کمیته های حسابرسی به مرحله ارزیابی و رتبه بندی نهایی رسیده اند که از این تعداد حدود 500 هزار نفر رتبه بندی شده اند و حدود 320 هزار نفر آماده صدور حکم هستند.

ستاری فرد گفت: مستمری بگیرانی که از 31 شهریور 1400 به بعد بازنشسته شده اند در اولویت هستند. تاکنون حکمی برای این بستگان صادر نشده است و مجبور شدیم آنها را در اولویت صدور حکم قرار دهیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از نحوه رتبه بندی معلمان جدید، ثبت اعتراض به رتبه های اعلامی و روند رسیدگی به تخلفات ناشی از درج اطلاعات رتبه بندی نادرست خبر داد.

صادق ستاری فرد در بخشنامه ای که در نیمه اول بهمن ماه سال جاری در 12 بند تدوین و ابلاغ شد نکاتی را در خصوص اجرای ارزشیابی معلمان به مدیران کل آموزش و پرورش استان ها تشریح کرد.

در این بخشنامه آمده است: برای حسن اجرای قانون نظام ارزشیابی معلمان مصوب 15/12/1300 شورای اسلامی، آیین نامه اجرایی مصوب هیأت وزیران با اصلاحات و الحاقات بعدی و دستورالعمل اجرایی آن، تصمیم ذیل پس از بررسی و تصویب هیأت محاسبات مرکزی وزارت آموزش و پرورش (موضوع ماده 7 قانون و ماده 16 آیین نامه اجرایی آن) به شرح زیر ابلاغ می شود:

موضوعات قانون ارزشیابی معلمان

1- طبق ماده 2 و تبصره ماده 4 قانون، مشمولان رتبه بندی عبارتند از:

الف) معلمان موضوع بند 1 ماده 2، مشمولان تبصره ماده 4 قانون و عناوین معادل آنها در طرح طبقه بندی مشاغل معلم در کشور.

ب) موضوعات لایحه استفاده از کارکنان اداری وزارت آموزش و پرورش که به عنوان معلم از طرح طبقه بندی مشاغل معلمی در کشور جذب می شوند و درج سابقه آنها مصوب شورای انقلاب جمهوری اسلامی. ایران در سال 1358 و اصلاحات بعدی آن

تبصره 1: مشمولان بند ب فقط شامل معلمان شاغل در ادارات مناطق/بخش/شهرستان/استان/ستاد وزارتخانه و سازمان های مرتبط با وزارتخانه می شود.

تبصره 2: اشخاصی که در حال حاضر وظیفه خطیر آموزش دانش آموزان در نظام آموزش رسمی دولتی را بر عهده ندارند، مانند کارکنان منصوب یا منتقل شده به سایر دستگاه های اجرایی (با یا بدون تصدی پست سازمانی، با پرداخت حقوق از مبدأ یا مقصد) کارکنان منصوب در مدارس غیردولتی (به استثنای مدیران و معاونین معلم و حقوق دریافتی از آموزش و پرورش) به دانشگاه‌های آموزشی و تربیتی شهید رجایی منتقل شدند و دانشجو معلمان شاغل در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت شهید رجایی شامل نمی‌شوند. در رتبه بندی هیئت علمی

دیدگاهتان را بنویسید