بازاریابان؛ گنجی نهفته در راور که نیاز به حمایت دارد

ساعت: 13:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803299

روحانی گفت: موزاییک چوبی می تواند درآمد خوبی برای کارکنان این منطقه به همراه داشته باشد که متأسفانه از سوی مسئولان شهری راور حمایت نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روحانی در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان گفت: معرق چوبی قدمت بیشتری نسبت به سایر هنرهای چوبی دارد و قدیمی ترین معرق یک شانه متعلق به شهر سوخته زابل است که پس از وقفه ای چند هزار نفری در دوره قاجاریه با الهام از موزاییک ماشینی، مد شده است.

وی گفت: در رشته منبت کاری و مجسمه سازی از دبیرستان شروع به کار کردم و از سال اول به صورت مستقل کار معرق را آغاز کردم.

این هنرمند راوری در ادامه بیان می کند: در سال 1375 با همکاری میراث فرهنگی و پشتکار هنرجویانم در نمایشگاه های صنایع دستی کرمان، راین و تهران شرکت کردم و در سال 96 با همکاری میراث فرهنگی ساعات آموزشی را انجام دادم. احیا فراموش شد که او به دلیل ناشناخته بودن معرق و ظرافت خاص این هنر و توانایی های محدود آن مورد توجه قرار نگرفت.

روحانی ادامه داد: در سال 96 با همکاری میراث فرهنگی و تعدادی از هنرمندان راوری، شرکت تعاونی احیای صنایع دستی راور برای آموزش و حمایت از علاقه مندان به این هنرها تأسیس شد.

موزاییک کاری راوری در نهایت به این نکته اشاره کرد که معرق چوبی به دلیل داشتن مصالح و ظرافت و زیبایی خاص می تواند در کنار شهرت اجتماعی خود که متأسفانه توسط کارکنان شهر راور حفظ نمی شود، درآمد خوبی برای کارکنان این حوزه به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید