شروع محصولات رسانه های غربی در کودکان / محتوای خارق العاده نهفته است. امروز به فضای مجازی نیاز دارید


ساعت: 11:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۱
کد خبر: 1814793

محمد ارسیا صادقی گفت: متأسفانه اکثر محصولات رسانه ای مناسب سن کودکان و نوجوانان نیستند و امنیت رسانه ای آنها عمدا به خطر می افتد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد عرشیا صادقی کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: خانواده های دارای کودک و نوجوان مورد هجمه محصولات رسانه ای قرار می گیرند.

وی ادامه داد: متاسفانه اکثر محصولات رسانه ای برای سن کودک و نوجوان مناسب نیستند و در ارائه این محصولات این گروه سنی لحاظ نشده و امنیت رسانه ای آنها عمدا به خطر می افتد.

صادقی افزود: در بسیاری از موارد محصولات رسانه ای در قالب تولیدات تصویری از خارج وارد می شود و در عملکرد اجتماعی است که مدام نوجوانان را تحریک می کند.

او گفت: «هر سال با ورود محصولات عربی، ما دچار لغزش می شویم و اقدامات محدودی انجام می دهیم، اما به سرعت فراموش می کنیم و دوباره محتوای غیرعادی نیازهای مخاطب نوجوان ما را برآورده می کند.

وی گفت: متاسفانه در فضای مجازی نتوانسته ایم از توان تولید محتوا استفاده کنیم.

صادقی ادامه داد: علاوه بر ساماندهی فضای مجازی، باید روی کیفیت محصول و رفع نیازهای کودکان و نوجوانان کار کنیم تا بتوانیم بازار رسانه ای این نسل را در اختیار بگیریم.

وی گفت: بسیاری از خانواده ها نگران نحوه تعامل با نوجوانان هستند و فرزندان آنها نگران محصولات رسانه ای هستند.

وی گفت: محصولات رسانه ای خوب و باکیفیت به میزان محدودی در کشور تولید می شود که متاسفانه به دلیل توزیع و تبلیغات ضعیف به دست مخاطبان واقعی نمی رسد و این زنجیره نیاز به تعدیل دارد.

صادقی با بیان اینکه دانش رسانه ای کودکان از والدین پیشی گرفته است، گفت: این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد و والدین باید متناسب با فناوری به روز شوند.

وی گفت: خانواده ها باید از تولیدات داخلی حمایت کنند تا تولیدکنندگان انگیزه تولید محصولات جدید را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از تولیدات رسانه های داخلی باید در اولویت خانواده ها باشد، گفت: این حمایت باعث افزایش اشتغال کارگران خانگی و از سوی دیگر رونق بازار می شود.

صادقی در خاتمه خاطرنشان کرد: سال هاست که مقام معظم رهبری بر تولید داخلی تاکید دارند، تدابیری از سوی مسئولان انجام شده اما کافی نیست و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید