بازار ربع 500 میلیونی به چشم رئیس


ساعت: 09:53
تاریخ انتشار: 1401/01/08
کد خبر: 1818125

وی گفت: بازار 500 میلیونی کشورهای همسایه ایران محور اصلی روابط اقتصادی، سیاسی و تجاری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا ورناصری در گفت و گو با شبکه خبری تهران نیوز گفت: راهبرد اصلی در حوزه سیاست خارجی جلب توجه به جمعیت زیاد حاشیه ایران و خاورمیانه و دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده برای همسایگان است و دستور کار را تعیین کنید. و برید جلو.

وی اظهار داشت: با رویکرد دولت سیزدهم برای تقویت روابط همه جانبه با کشورهای منطقه، امیدواریم روابط اقتصادی ایران با همسایگان به ویژه در حوزه انرژی، گاز و انتقال فناوری، بسیار بیشتر از آنچه اکنون داریم افزایش یابد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه می توان چشم اندازهای جدیدی برای توسعه روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس در روابط ایران باز کرد، افزود: راهبرد اصلی در حوزه سیاست خارجی توجه به جمعیت زیاد ایران و میانه است. شرق و در این زمینه دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده ای را در جهت توجه به همسایگان دولت خود در دستور کار قرار داده است.

ورناصری افزود: قضاوت در مورد اینکه دولت سیزدهم به این هدف رسیده است زود است اما رئیسی از همان ابتدا سیاست روابط با کشورهای همسایه را یکی از سیاست های راهبردی خود در همه سطوح اعلام کرد و به چهار کشور همسایه سفر کرده است. اما دولت قبل در این زمینه کمتر دغدغه داشت.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم بتوانیم از ویژگی های مشترک فراوان ایران با همسایگان برای توسعه روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و انرژی حداکثر استفاده را ببریم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به ظرفیت سازی در بازار 500 میلیون نفری مرز با ایران گفت: این بازارچه می تواند به نفع کشور ما باشد و سایر کشورها نیز از طریق ایران نیاز خود را تامین کنند.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید