نماد ربع سکه در بازار سهام جذاب شده است

نماد ربع سکه در بازار سهام جذاب شده است

قیمت سکه ربع بهار آزادی در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته هشت میلیون و 55 هزار تومان بود که اگر هر پنج سکه را سفارش می دادید تا ظهر یکشنبه حدود هفت میلیون سود می کردید. خرید ربع سکه از صرافی خالی از زحمت و دردسر نیست

– قیمت ربع سکه امروز یکشنبه 23 بهمن 1401 کار خود را از جایگاه 9 میلیون و 270 هزار تومان آغاز کرد و حوالی ظهر به 9 میلیون و 450 هزار تومان رسید. یک سال پیش در این موقع از سال برای خرید ربع سکه نباید بیش از سه میلیون و 790 هزار تومان پرداخت کنید، اما امسال در خرداد ماه قیمت انواع سکه یکسان گران شد. زمانی که دلار نوسان داشت و به ویژه سکه سه ماهه سوم خرداد را در سطح شش میلیون و 313 میلیون تومان قرار دادیم. رشد قیمت سکه بهار آزادی با سرد شدن دمای هوا تشدید شد و در 8 و 2 بهمن رکورد تاریخی قیمت ربع سکه شکسته شد و به سقف 10 میلیون و 20 هزار تومان رسید. سپس به ترتیب 10 میلیون و 220 هزار تومان. به همین دلیل بانک مرکزی تصمیم گرفت با عرضه 500 هزار ربع سکه در بورس، قیمت آن را کنترل کند.

فروش سکه در بورس به دور سوم رسید و پیش از آغاز معاملات روز یکشنبه 23 بهمن ماه طی 14 روز معاملاتی، 159 هزار قطعه سکه بهار آزادی در بورس به متقاضیان فروخته شد. خریداران سکه بورسی می توانند پنج روز کاری بعد با مراجعه به صندوق بانک رفاه، ربع سکه خود را بدون مالیات دریافت کنند. خرید ربع سکه از بورس زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که بدانیم هر فرد حق خرید پنج سکه را دارد و در روزهای اخیر تفاوت قیمت ربع سکه در بورس با بازار آزاد به اطلاع می رسد. حداقل 800 هزار تومان و در مواردی تا 1 میلیون و 200 هزار تومان باشد.

قیمت ربع سکه در بورس در آخرین روز معاملاتی هفته قبل یعنی چهارشنبه 28 بهمن ماه حداکثر هشت میلیون و 55 هزار تومان بود. خرید هر پنج سکه قابل سفارش با کد ملی با پرداخت 40 میلیون و 275 هزار تومان امکان پذیر است. قیمت ربع سکه بهار آزادی چهارشنبه همان روز در بازار آزاد 9 میلیون و 220 هزار تومان اعلام شد که نسبت به قیمت ربع سکه در بورس یک میلیون و 165 هزار تومان افزایش داشت. به این ترتیب فردی که هر پنج سکه را از بورس خریداری می کند، نزدیک به 5.8 میلیون تومان کمتر هزینه می کند. با افزایش قیمت ربع سکه در معاملات روز پنجشنبه بازار آزاد به 9 میلیون و 270 هزار تومان، این سرمایه گذاری تنها در یک روز 6 میلیون تومان معادل 15 درصد سود به دست آورد.

نماد ربع سکه در بازار سهام جذاب شده است

خرید ربع سکه از صرافی بدون مشکل نیست. به عنوان مثال تحویل ربع سکه صرافی تنها با مراجعه حضوری به صندوق بانک رفاه امکان پذیر است. سکه نیز بدون وکیوم به دست خریداران می رسد.

برخی از طلافروشی ها به دلیل نبود خلاء، قیمت کمتری برای خرید این سکه ها ارائه می دهند. در چند روز گذشته اختلاف قیمت خرید و فروش سکه ربع بهار آزادی به 400 هزار تومان رسید. وقتی می گوییم قیمت ربع سکه 9 میلیون و 270 هزار تومان است، منظورمان قیمت فروش است، اما بازار معمولا برای خرید همان سکه بیشتر از 8 میلیون و 870 هزار تومان عرضه نمی کند. حالا فرض کنید صاحب یک ربع سکه بدون خلاء هستید که به آن چشمک می زنید. برخی گزارش های دریافتی حاکی از آن است که تلاش می کنند از این سکه در بازار کسب درآمد کنند و در برخی موارد با 200 تا 300 هزار تومان ارزانتر آن را از دست صاحبش خارج کنند.

فعالان و کارشناسان بازار طلا و سکه می گویند قانون و مقرراتی در خصوص تست خلاء سکه طلا وجود ندارد و بسته بندی سکه ابتکار شخصی واحدهای تجاری است که در سال های اخیر اتفاق افتاده است. در ابتدا از وکیوم سکه برای شناسایی طلافروشی استفاده می شود و صاحب طلافروشی نام خود را روی سکه می گذارد تا در هنگام ورق زدن سکه، نام طلافروشی نیز دیده شود. کم کم مردم به اشتباه فکر می کنند سکه بدون خلاء بدون بانک و جعلی است. اگر جاروبرقی دلیلی بر سلامت سکه نباشد. خود طلافروشی ها معمولا تا زمانی که سکه را باز نکنند، نمی خرند. اگر سکه بدون خلاء در اختیار زرگر قرار گیرد، اندازه گیری اصالت آن آسانتر است. یک طلافروش باتجربه ممکن است نیازی به باز کردن جارو نداشته باشد، اما معمولاً توصیه می کند سکه را از جاروبرقی خارج کرده و پس از دو مرحله تجزیه و تحلیل، آن را خریداری کنید.

خریداران ربع سکه مبادله ای که آنها را بدون خلاء دریافت می کنند نباید فریب افرادی را بخورند که سعی می کنند سکه ها را با قیمت پایین از آنها بگیرند. معمولا تاجران با تجربه طلا این رفتار را انجام نمی دهند. لذا به مردم توصیه می شود سکه را بدون خلاء به واحدهای مجاز و دارای مجوز بفروشند و در صورتی که تمایل دارند سکه خود را زیر قیمت خریداری کنند با اتحادیه طلا تماس بگیرند.

مقایسه قیمت ربع سکه در هفته گذشته در بورس و بازار آزاد

تاریخ انتشار

قیمت بازار آزاد

قیمت سهام

تفاوت بورس و بازار

یکشنبه 16 فوریه

9 میلیون و 220 هزار

هشت میلیون و 260 هزار

960 هزار

دوشنبه 17 فوریه

9 میلیون و 220 هزار

هفت میلیون و 800 هزار

یک میلیون و 420 هزار

سه شنبه 18 فوریه

9 میلیون و 170 هزار

هشت میلیون و 100 هزار

یک میلیون و 70 هزار

چهارشنبه 19 فوریه

9 میلیون و 220 هزار

هشت میلیون و 55 هزار

یک میلیون و 165 هزار

دیدگاهتان را بنویسید