بازدید رئیس کمیسیون صدور مجوز حرفه ای شدن از آکادمی باشگاه پرسپولیس


ساعت: 13:26
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914749

رئیس کمیسیون صدور مجوز حرفه ای شدن باشگاه های کشور در بازدید از آکادمی و مجموعه ورزشی درفشیفر از ابراز خرسندی فدراسیون فوتبال کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از باشگاه پرسپولیس، فدراسیون فوتبال ایران برنامه بازدید نمایندگان خود را اعلام کرد و با هماهنگی های لازم رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای باشگاه ها روز سه شنبه از درفشی فر بازدید کرد. آکادمی و مجموعه ورزشی.

زارعی رئیس کمیته مجوزهای حرفه ای باشگاه به همراه شیخی کارشناس این کمیته در بازدید رسمی از ورزشگاه درفشیفر و آکادمی پرسپولیس از کلیه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری بازدید و بازدید کردند.

در این بازدید محسن خلیلی مدیر تیم های پایگاه پرسپولیس، وحید رضایی و مسعود رضاپور دستیاران آکادمی و همچنین وحید رحیمی مشاور فنی آکادمی و امیر محبی معاون اداری گزارشی از فعالیت ها و تجهیزات آکادمی ارائه کردند. و امکانات و برنامه های اجرایی در دست اجراست

زارعی ابتدا از مجموعه و کلیه امکانات و تجهیزات مجموعه بازدید کرد. زمین های فوتبال، خوابگاه، کلاس های آموزشی، سالن بدنسازی، استخر، جکوزی و … مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌ها پس از بازدید از مجموعه، جلسه ۹۰ دقیقه‌ای در سالن کنفرانس آکادمی برگزار کرد که در آن حدود ۲۰ مورد از معیارهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌ها که توسط آسیایی‌ها تعیین شده بود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. کنفدراسیون در زمینه آکادمی های استاندارد. اسناد نظارتی، بحث بودجه، مدارس و آکادمی های فوتبال و … مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در این دیدار گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید ویژه ای بر اجرای ضوابط اجباری آکادمی باشگاه ها داشته که باید بدون تبعیض اعمال شود. از فلسفه اخلاقی و رفتاری باشگاه گرفته تا برنامه‌های توسعه جوانان آکادمی (YDP)، مکانیسم جذب بازیکن، ارتباط با تیم اول بزرگسالان باشگاه، مکانیسم انتخاب مربی و ساختار سازمانی که در آن باید یک طرح سازمانی حرفه‌ای وجود داشته باشد. همچنین بودجه مصوب هیات مدیره، مسائل فرهنگی، اجتماعی، دوپینگ، قوانین داوری، پزشکی و … که در طرح توسعه کامل شرح داده شده است.

به گفته نمایندگان فدراسیون فوتبال، باشگاه پرسپولیس از نظر ساختار مجموعه ورزشی یکی از بهترین آکادمی های کشور محسوب می شود و پتانسیل لازم برای یک آکادمی استاندارد و حرفه ای را دارد که بتواند پرچمدار آکادمی فوتبال کشور باشد. با نام و برند خودش پرسپولیس به عنوان پرطرفدارترین تیم ایران و یکی از پرطرفدارترین تیم های آسیا، پتانسیل لازم را دارد تا به عنوان پرچمدار فوتبال غرب آسیا عمل کند.

زارعی و تیم همراهش باید هر ماه از مجموعه و آکادمی باشگاه پرسپولیس بازدید کنند تا روند اجرای برنامه های ارائه شده توسط باشگاه را بررسی کنند. طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا، در صورت عدم اجرای برنامه ها، کلیه فعالیت های باشگاه متوقف خواهد شد. ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا به طور جدی در حال بررسی و بررسی این معیارها و برنامه ها هستند. اگر باشگاه ها توجه ویژه ای به آکادمی خود نداشته باشند با جریمه های ده ها میلیون دلاری مواجه خواهند شد.

علاوه بر این، آکادمی پرسپولیس در حال حاضر محسن خلیلی، سرپرست تیم های اصلی باشگاه و همچنین کادر جوان و تحصیل کرده فعال در آکادمی را در اختیار دارد که اجرای این برنامه ها دور از دسترس نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید