بازدید سخنگوی دولت را محدود به چهلمین جشنواره فیلم فجر / سینماگران نمی کنیم


زمان: 18:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۳
کد خبر: 1805563

سخنگوی دولت سیزدهم گفت: نمی خواهیم کارگردان و هنرمند را محدود کنیم و بگوییم فیلمی بسازید که امیدبخش باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم با حضور در بخش های مختلف این رویداد سینمایی از تاثیر جشنواره فیلم فجر در سومین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت.

جهرمی درباره تاثیر جشنواره فیلم فجر در چهلمین دوره خود گفت: جشنواره فیلم فجر همیشه در همه دوره ها پیشتاز و پیشرو بوده است. یعنی این روزها همه نگاه ها به جشنواره است و دیگر برنامه های دهه فجر هم تحت الشعاع قرار گرفته است.

او گفت: اولین روزی است که در چهلمین دوره این رویداد سینمایی حضور دارد. پیش بینی من این است که جشنواره خوب و موفقی داشته باشیم.

سخنگوی دولت سیزدهم در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به سوالی مبنی بر تاکید بر امید آفرینی در آثار ارائه شده در جشنواره فجر، توضیح داد: طبیعتاً فیلم حقایق و واقعیت ها و اولویت های هر کشوری را نشان می دهد. اگر بخواهم به عنوان یک مقام دولتی صحبت کنم، البته دوست دارم تا جایی که ممکن است در فیلم ها امید وجود داشته باشد، اما اگر بخواهیم فیلمبردار و هنرمند را محدود کنیم و بگوییم که باید فیلم هایی بسازید که امیدوار کننده باشد. نه هنر ذاتاً محدود نیست.

وی افزود: هنر اگر گاهی واقعیت و حقیقت تلخ را ببیند، گاهی می تواند آن را در اولویت قرار دهد و به آن روی بیاورد. طبیعتاً موافقم که باید تا حد امکان در امور ما امیدوار بود، زیرا این برای همه مردم ما و برای کشور ما بهتر است. به نظر من وقتی امید در جامعه بیشتر شود، جامعه هنری هم به این سمت می رود.

بهادری جهرمی در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به این سوال که برنامه دولت آقای رئیسی برای تقویت سینما به ویژه سالن سازی در مراکز استان ها چیست؟ وی گفت: در حال حاضر دو حوزه به ذهن من می رسد. اولین نکته این است که تشکیل شورای عالی سینما را در دستور کار شورای دولت داریم که دستور شورای دولت است. همین جلسه در دستور کار قرار گرفت. از آنجایی که جلسه صبح کمی دیر شد، نوبت من نبود که در آن شرکت کنم. پیش بینی من این است که تشکیل شورای عالی سینما روز یکشنبه در دستور کار هیئت دولت قرار گیرد و خدای ناکرده به تصویب برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه شورای عالی سینما به ریاست رئیس جمهور تشکیل شده و سعی شده از خود سینماگران و جامعه فعال در این زمینه استفاده شود، پیش بینی من این است که ایشان سهم بسزایی در توسعه این صنعت داشته باشند. و این حوزه «نکته دوم این است که در بودجه سال 1401 صندوقی به نام صندوق پیشرفت و عدالت پیش بینی شده است که در آن هر استان یک زیرمجموعه دارد، در واقع یک صندوق استانی پیش بینی شده است، طبیعتا یکی از اولویت هاست. حوزه فرهنگ و هنر است، بخصوص با جدیت آقای اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد که یکی از بهترین ها – وزرای فعال و به اصطلاح مبارز کابینه، آقای ضرغامی هم کمک می کند. به او.

سخنگوی دولت سیزدهم در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به این سوال که آیا افت فیلم های مستقل در جشنواره چهلم را تایید می کنید، گفت: یکی دیگر از دوستان از من پرسید آیا فیلم های تشویقی را توصیه نمی کنید؟ «من پاسخ دادم که ماهیت سینما و هنر آزاد است، اصولاً هیچکس نمی تواند هنر را محدود کند.

بهادری جهرمی درباره اقداماتی که کارگردانان را برای تولید آثار امیدوارتر می کند، گفت: طبیعتا دولت و دولت و سایر شهروندان برای هنر، فرهنگ و سینما ارزش و احترام قائل هستند. زبان سینما جذاب، خواستنی و مردمی است. البته دولت نیز علاقمند به توسعه این حوزه است. به نظر می رسد اگر بتوانیم در مراحل طراحی و فیلمنامه نویسی، دیدگاه های بیشتری را در حوزه های مختلف به اشتراک بگذاریم، ممکن است نه تنها با محدودیت، بلکه با حمایت های جدی تری در این زمینه مواجه شویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید