بازنشستگان در چند شهر در اعتراض به افزایش 10 درصدی دستمزدها تجمع کردند

بازنشستگان در چند شهر در اعتراض به افزایش 10 درصدی دستمزدها تجمع کردند

بر اساس این گزارش، فیلم هایی از تجمع مستمری بگیران در شهرهای اهواز، بندرعباس، زنجان، آبادان و شوشتر منتشر شده است.

مستمری بگیران تامین اجتماعی اهواز در تجمع اعتراضی روز شنبه شعارهای “دعای عدالت، شرم، ننگ”، در زنجان “چه نام بدی تامین اجتماعی” و در بندرعباس “قول بس است سفره ماست” سر دادند. خالی است”.

بازنشستگان تامین اجتماعی چند روزی است که در اعتراض به افزایش ناکافی حقوق خود در شهرهای مختلف به خیابان ها می آیند.

اهواز یکی از شهرهایی است که تقریبا هر روز بازنشستگان تامین اجتماعی دست به اعتراض می زنند و می گویند افزایش 10 درصدی غیرحداقل حقوق بازنشستگان دولتی با تورم بالای کشور تناسبی ندارد.

جرقه اعتراضات اخیر ضد بازنشستگی از 15 خرداد، تعطیل رسمی در ایران، زمانی آغاز شد که دولت ابراهیم رئیسی اعلام کرد که حقوق بازنشستگان غیرحداقلی را تنها 10 درصد افزایش می دهد.

به گفته معترضان تامین اجتماعی، امسال قرار بود دستمزدها در سایر سطوح درآمدی به استثنای حداقل دستمزد علاوه بر 515 هزار تن، 38 درصد افزایش یابد، اما دولت این قانون را اجرا نکرده است.

تصمیم اخیر دولت ابراهیم رئیسی حتی اعتراض برخی نمایندگان مجلس را نیز برانگیخته است تا جایی که محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه ای به رئیس جمهور در ۲۵ خردادماه، تصمیم اخیر دولت را «مخالف» دانست. قانون و مقررات از جمله ماده 96. قانون تامین اجتماعی کشور، قانون بودجه 1401 و همچنین قوانین مربوط به مفاد برنامه ششم توسعه است.

افزایش حداقلی دستمزدها در سال 1401 و ناسازگاری آن با تورم در جامعه، اعتراض گروه های دیگر را برانگیخت. در میان مدیران متروی تهران که در هفتم خرداد در اعتراض به سرعت حرکت قطارهای خود را کاهش دادند، اتوبوسرانی و کارگران خطوط اتوبوسرانی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز در روزهای 26 و 27 اردیبهشت اعتصاب کردند.

این در حالی است که در هفته های اخیر معلمان بارها تجمعات اعتراضی گسترده ای را در شهرهای مختلف برگزار کرده اند.

بازاریان همچنین به وضعیت بد اقتصادی اعتراض کردند و مغازه های خود را بستند و در شهرهای مختلف به دلیل افزایش مالیات در بخش خصوصی تجمع کردند.

دیدگاهتان را بنویسید