بازنگری 12000 قانون از طریق هوش مصنوعی


ساعت: 18:55
تاریخ انتشار: 1401/02/04
کد خبر: 1834174

محمد باکر کلیباف گفت: حدود چهار ماه است که 12 هزار قانون را از طریق هوش مصنوعی بررسی می کنیم تا قوانین به صورت طبقه بندی به روز به مردم ارائه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدباکر کلیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه، پنجم اردیبهشت) در نشست با نمایندگان مجلس با تاکید بر اینکه هیچ گاه به اندازه امروز نیاز به هماهنگی مجلس و دولت نبوده است، اظهار داشت: در این راستا هیچ گاه نیازی به هماهنگی بین مجلس و دولت نبوده است. موفقیتی که انقلاب، کشور و مردم به آن نیاز دارند، البته بارها تاکید کرده ام که هماهنگی مجلس و دولت به خودی خود کافی نیست، یعنی لازم است، اما کافی نیست.

وی گفت: هماهنگی بسیار مهم است اما هماهنگی ارزشمندی است که منجر به هم افزایی می شود. هر هم افزایی ذینفعی دارد و در اینجا مردم بدون شک باید از تصمیمات مجلس و دولت بهره مند شوند.»

کلیباف گفت: بهره مندی مردم بسیار مهم است بنابراین هر شغل مهم و فرصت بزرگی می تواند تهدید بزرگی باشد. هر کجا که بایستید، مخالفان سرسختی وجود دارند که منافعشان در تضاد با این استراتژی است. بر این اساس مرتب تلاش خواهند کرد تا این مهم به نفع مردم اتفاق نیفتد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم و مهم سیاست گذاری کلان تقنینی این است که موضوع بازنگری در قوانین یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین موضوعاتی است که در حال بررسی هستیم. البته بحث بازنگری در قوانین سال ها در مجلس مطرح بود اما الان متوجه شدیم که به این نتیجه نمی رسیم چون ممکن است اقداماتی که مردم انجام می دهند اشتباه باشد بنابراین در حدود 4 ماه 12000 قانون را از طریق تصنعی اصلاح کردیم. هوش برای بالاتر نگه داشتن قوانین دسته بندی تا به امروز. برای ارائه به جامعه.

کلیباف با اشاره به برنامه های مجلس برای توجه جدی به نظارت و تشکیل جلسات علنی در دستور کار نظارتی روز سه شنبه، تاکید کرد: اگر در جایی نیاز به نظارت باشد، نظارت بر اجرا و پیگیری آن بر عهده مجلس است. البته این کار صادقانه، اخلاقی و در جای خود انجام خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم در شرایط سختی به سر می برند و بیشتر آنها فقط به مجلس و دولت کاری ندارند، افزود: باز هم همینطور خواهد شد. به تمام معنا از نظر کارکردها، رویکردها و اعتقادات در یک قایق نشسته ایم و همه باید به یک سمت پارو بزنیم و اگر درست هدف گیری کنیم، انرژی از بین نمی رود.

کلیباف در پایان گفت: وضعیت تورم در کشور آسیب پذیر شده است. آیا می توانیم به مردم بگوییم این موضوع مربوط به دولت است نه مجلس؟ اما وجدان ما اجازه چنین حرفی را نمی دهد، اگر هم گفته شود مردم قبول نمی کنند. مجلس و دولت باید برای حل مشکلات دست به دست هم دهند و از این منظر باید مشکلات مردم حل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید