بازگرداندن آرامش به بازار آبیک/ با تامین اقلام اساسی مشکلی نداریم

وی با بیان اینکه این روغن در بازار موجود است، افزود: در روزهای اخیر حجم قابل توجهی از اقلام اساسی وارد بازار شده و هم اکنون مرغ گرم و منجمد با قیمت مصوب به وفور در فروشگاه ها موجود است.


نانوایی های آسیب دیده در حال بازرسی هستند

فرماندار شهرستان آبق با اشاره به نظارت بر نانوایی ها گفت: در بازرسی از نانوایی ها در روزهای پنجشنبه و جمعه تخلفات متعددی به ثبت رسید و سهام دو نانوایی که دو و پنج روز تعطیلی داشتند واگذار شد. به نانوایی های دیگر.»

این مقام مسئول ادامه داد: طی جلسه ای با سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صمت، اتحادیه، اتاق اصناف و مجموعه بسیج، روند جدیدی برای بازرسی از نانوایی ها در نظر گرفته شد تا این اماکن به صورت منطقه ای و مستمر نظارت شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه نظارت دقیقی بر مسائل مختلف نانوایی ها از جمله ساعات کار و وزن چانه صورت نگرفته بودیم، تخلفات زیادی در این زمینه شاهد بودیم، بنابراین به اتحادیه دستور دادم تا مسئولیت و ساعت کاری نانوایی ها را مجددا ابلاغ کنند. تا در صورت لزوم این کار را انجام دهد.

فتوحی از اتصال تمامی نانوایی ها به دستگاه پخت بانک سپه خبر داد و اظهار داشت: نانوایی ها به صورت سراسری به سامانه توزیع آرد متصل هستند؛ در حالی که این نانوایی ها به سیستم توزیع آرد متصل هستند. بنابراین با بررسی روزانه سهمیه آنها، می توان با یافتن اطلاعاتی مانند میزان نان پخته شده و فروش آرد، تخلفات احتمالی نانوایان را شناسایی کرد.


دو هزار روغن حلب در آبیک پیدا شده است

وی با اشاره به کشف 2000 روغن از حلب در آبیک گفت: به جز چند مورد جزئی، کالایی در این شهرستان گزارش یا کشف نشده است و در صورت مشاهده، سازمان جهاد کشاورزی وظیفه توزیع آن در بازار را بر عهده خواهد داشت. “

این مقام مسئول در خصوص تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان نانوایان و فروشندگان تاکید کرد: در صورت فوریت و جدی بودن تخلف، دادسرا وارد موضوع می شود.

فتوحی بیان کرد: تمامی اتحادیه ها موظف به نصب برچسب قیمت و ارائه فاکتور به مشتریان هستند و در این بین مدیران دستگاه های نظارتی نیز تمامی گران فروشی ها، بازفروش ها و انباشتگی ها را جدی خواهند گرفت.

فرماندار آبیک گفت: آبیک به ۷ تن مرغ در روز نیاز دارد اما از روز پنجشنبه ۹ تن مرغ تازه و ۱۶ تن مرغ منجمد و روز جمعه ۵ تن مرغ تازه وارد شهرستان شد.

وی در پایان با اشاره به تعادل قیمت ها پس از اجرای طرح توزیع عادلانه ارز گفت: البته طرحی که دولت در حوزه های مختلف اجرا می کند به نفع مردم است و امیدوارم همه مردم همکاری کنند. با این طرح و جراحی بزرگ اقتصادی.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید