مشکلی در تامین و توزیع کالاهای اساسی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد / آرامش در بازار حاکم است


ساعت: 08:49
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1815350

این در وبینار پایگاه غذایی کشور اعلام شد؛

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بازار مواد اولیه در استان آرام است.

به گزارش راه دانا به نقل از عصر هامون، محمدعلی نیکبخت صبح امروز در وبینار پایگاه غذای کشور افزود: در ایام نوروز در سیستان، بلوچستان وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به حجم مسافران در شهرهای شمالی و جنوبی استان، برآوردهای لازم برای ذخیره سازی کالاهای اساسی انجام شده است.

این مقام مسئول با اشاره به تداوم خشکسالی و کمبود رودخانه هیرمند در منطقه سیستان گفت: علیرغم تمام مشکلاتی که در تامین و توزیع به موقع دام وجود دارد، دام در این منطقه 4 درصد افزایش یافته است که نشان دهنده تامین به موقع دام است. و پرورش دهندگان به اندازه کافی خوش شانس هستند که دام خود را پرورش می دهند و امیدواریم در بخش دام به تولید ادامه دهند.

نیک باخت اذعان داشت: تاکنون بیش از 4000 تن دام در 140 در سیستان و بلوچستان حمل و توزیع شده است که نسبت به سال گذشته 4 برابر شده است.

وی همچنین از وزارت جهادکشاورزی خواست سرمایه گذاری های دامی بیشتری را به سیستان و بلوچستان اختصاص دهد تا کشاورزان بدون دغدغه به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: 451 تن میوه شب عید شامل 5 تن پرتقال و 150 تن سیب درختی به زودی پس از تعیین قیمت به استان حمل و در استان توزیع می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید