مشکلی برای تامین کالاهای اساسی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد/ کم بارندگی در پاییز عامل اصلی کاهش علوفه مراتع است.

ساعت: 15:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794888

محمدعلی نیکبخت گفت: با اقدامات انجام شده هم اکنون هیچ مشکل و کمبودی در تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدعلی نیکبخت دقایقی پیش در نشست خبری اظهار داشت: این موضوع به ما مربوط شد.

وی افزود: عرضه کالاهای اساسی از جمله برنج، گندم، روغن و شکر که از پرمصرف ترین و اساسی ترین کالاها هستند با اهتمام انجام می شود تا برای مردم مشکل ایجاد نشود. مسئولیت تامین این کالاها بر عهده اداره غلات و خدمات بازرگانی است.”

این مقام مسئول ادامه داد: در شرایط بحرانی، تحریم ها و محدودیت های ترسناک پیش روی کشور، خوشبختانه این شرایط اگر منحصر به فرد نباشد، منحصر به فرد نیست، زیرا در سطح کشور از حداقل 6 ماه تا حداکثر یک کمبود کالاهای اساسی وجود ندارد. . سال. “نه.

وی گفت: در نتیجه شرایط در سیستان و بلوچستان مساعد است و مشکلی برای تامین کالاهای اساسی وجود ندارد.

خشکسالی و کم بارندگی در پاییز از عوامل اصلی کاهش علوفه در مراتع است

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خشکسالی و کم بارندگی در فصل پاییز را از عوامل اصلی کاهش علوفه در مراتع برشمرد و افزود: برای جلوگیری از تنش در تامین علوفه، با هماهنگی و فعال سازی کارخانه های علوفه در استان به جای دام خام، تولید می کنیم. کنسانتره یا خوراک آماده و غنی شده در استان و تحویل آن به کشاورزان استان از طریق تعاونی های روستایی و عشایری.

نیکبخت با اشاره به خرید دامداران مازاد از دام های سبک و سنگین گفت: شرکت پشتیبانی امور دام استان آمادگی خرید دام مازاد در استان را بر اساس ضوابط ابلاغی و همچنین کمک به سیستان به دلیل خشکسالی و آب استثنایی دارد. کمبود و کمبود آب مراتع در اولویت سازمان است.

وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به زیرساخت های ایجاد شده برای تولید گوشت قرمز، سیستان و بلوچستان می تواند بیشتر ذخایر استراتژیک گوشت قرمز کشور را تولید و تامین کند، گفت: در تولید مرغ عقب ماندگی تاریخی داریم، گوشت و تخم مرغ. حدود یک سال از لغو ممنوعیت سرمایه گذاری و توسعه مرغداری ها می گذرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اذعان داشت: در حال حاضر 4 درصد گوشت مرغ مورد نیاز استان را تولید می کنیم و 2 درصد از خارج از استان وارد می شود. در حال حاضر تحرکات زیادی در راه اندازی مرغداری های جدید در روستاها وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید