بازگشایی 2 بندر سد کمال خان و ورود سیلاب به ایران تا 72 ساعت آینده / بر اساس تعهدات، پیگیری ها برای تامین حق آبه ادامه دارد.

ساعت: 09:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801782

حسین مدرس خیابانی گفت: با توجه به بازگشایی 2 دریچه سد کمال خان، سیلاب تا 72 ساعت آینده وارد ایران می شود و نیمی از چاه ها را هدف قرار می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ حسین مدرس هیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در گفت و گوی تلفنی با خبر گفت: پس از رایزنی ها و پیگیری ها و بارندگی های خوبی که در افغانستان رخ داده، روز گذشته دو دروازه سد کمال خان افتتاح شد.

وی ادامه داد: با توجه به فاصله 80 تا 90 کیلومتری این سد با نیمی از چاه ها، پیش بینی می شود با حرکت این حجم آب به سمت ایران، 48 تا 72 ساعت دیگر آب وارد کشور شود.

مدرس هیابانی گفت: بر اساس آنچه که با کشورهای افغانستان توافق و تعهد شده است، این روند ادامه خواهد داشت و حق آب ایران به طور کامل تضمین می شود.

وی با بیان اینکه این آب وارد نیمه چاه ها می شود، افزود: بیشتر منابع آبی منطقه سیستان از چاه های نیمه چاه تامین می شود.

این مقام مسئول گفت: چهار حلقه چاه در سیستان با ذخایر یک میلیارد و 800 میلیون مترمکعبی وجود دارد که متأسفانه به دلیل خشکسالی اخیر به یک چهارم کاهش یافته است.

وی ابراز امیدواری کرد: با حرکت آب و تخلیه آن از سد کمال خان، چاه ها نیمه پر شده و در سال 1401 مشکلی برای تامین آب نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید