حق آبه لرستان در حال پیگیری است


ساعت: 17:13
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892400

کلیباف با اشاره به خروج آب های روان از استان گفت: کنترل رودخانه، آبخوان داری و آبخیزداری استان ظرفیت مناسبی را ایجاد می کند که نیاز به ساماندهی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، محمدباقر قالیباف عصر امروز در بدو ورود به لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس برنامه های نظارتی ستاد در شورای اسلامی، استان های فقیر در اولویت هستند، بنابراین برای برنامه ریزی و رفع مشکلات در استان ها حضور خواهیم داشت. مشکلات این استان ها پرداخت شود

وی با بیان اینکه لرستان در همه شاخص ها از جمله ظرفیت توسعه و پیشرفت بی نظیر است، تصریح کرد: در حال حاضر یکی از چالش های کشور بحث آب است و این در حالی است که استان لرستان سومین استان از نظر ظرفیت بارندگی و 800 بار است. هزار جریب زمین کشاورزی و باغی وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به ظرفیت لرستان در حوزه گردشگری گفت: در حوزه گردشگری ظرفیت توسعه در این استان بی نظیر است.

وی با اشاره به تهیه برنامه هفتم توسعه در 6 ماه آینده تصریح کرد: اگر در برنامه هفتم با درایت و پختگی برنامه ریزی به این استان پرداخته شود، مزیت ها و فرصت های استان مشکلات لرستان را حل می کند و این موضوع نیازمند برنامه ریزی هدفمند است. اجرای غیرمتمرکز و تفویض برخی از اختیارات به مدیران استانی و شهرستانی.

کلیباف خاطرنشان کرد: امیدواریم در این سفر فرصتی فراهم شود تا بخشی از ظرفیت های موجود در استان از بالقوه به بالفعل تبدیل شود تا به مشکلات مردم شریف این استان رسیدگی شود.

وی گفت: مردم لرستان نجیبی هستند و در منطقه زاگرس با فرهنگ ترین تمدن ها را داشتیم و در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نقش بی نظیری داشتند. امیدواریم بتوانیم محبت های مردم این استان را جبران کنیم.»

رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به خروج آب های روان از استان افزود: مطمئنا کنترل رودخانه ها، مدیریت سفره های زیرزمینی و مدیریت حوزه آبخیز استان ظرفیت مناسبی را ایجاد می کند که باید ساماندهی شود. امیدواریم در برنامه هفتم توسعه این فرصت ها به ظرفیت های تولیدی تبدیل شود تا مردم بتوانند بر مشکلات و بیکاری که شایسته آن نیستند فائق آیند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید