بازگشت بانوان به ورزشگاه ها در لیگ بیست و سوم؟

علیرضا فاضلی مدیر مجموعه ورزشی آزادی در چند روز گذشته و پیش از دیدار تیم های استقلال و نساجی در مرحله نیمه نهایی جام حذفی از آمادگی این ورزشگاه برای حضور بانوان در جام حذفی خبر داد. لیگ 23 و گفت که برای بهترین خانوار بانوان آماده می شوند. پیش از این بارها مسئولان مختلف از حضور بانوان در ورزشگاه صحبت می کردند اما حداقل بعد از هفته ششم لیگ برتر بیست و دوم این موضوع به واقعیت تبدیل نشد.

بازگشت بانوان به ورزشگاه ها در مسابقات تیم ملی

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در جلسه پایان سال فدراسیون به حضور بانوان بعد از حدود 6 ماه در ورزشگاه ها اشاره کرد و گفت: امیدواریم دو دیدار بعدی تیم ملی را برگزار کنیم. روسیه و کنیا) با حضور بانوان در ورزشگاه آزادی. این آغاز گام های موثری برای حضور بانوان در ورزش است. اگر مخاطب به حضور بانوان احترام بگذارد باعث می شود به حضور پرشور آنها ادامه دهیم. در حال حاضر هیچ منعی برای حضور زنان در ورزشگاه ها وجود ندارد. فقط نگرانی در مورد رویدادها و رفتارهایی که ممکن است رخ دهد وجود دارد.

بازگشت بانوان به ورزشگاه ها در لیگ بیست و سوم؟

رئیس وقت فدراسیون فوتبال برای اولین بار از زمان به نتیجه رسیدن پرونده حضور بانوان در ورزشگاه ها اعلام کرد که منعی در این خصوص وجود ندارد و امیدها به بازگشت بانوان به ورزشگاه ها را زنده کرد. حدود 2500 تماشاگر تیم ملی مقابل روسیه و کنیا اتفاقا زن بودند تا فوتبال ایران پس از حدود 7 ماه بالاخره شاهد بازگشت خود بود.

رفع موانع حضور زنان در سال 1402م

این روند ادامه داشت تا اینکه وزارت ورزش و جوانان در 24 فروردین 1402 جلسه هماهنگی حضور زنان و خانواده ها در استادیوم های ورزشی تشکیل داد که در آن حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان امکانات لازم را برای حضور زنان در ورزشگاه های ورزشی .فوتبال تاکید کرد. کار ادامه داشت تا اینکه اواسط اردیبهشت ماه سجادی اعلام کرد که بحث حضور بانوان حل شده و می توانند به ورزشگاه ها بروند.

آخرین سخنان وزیر ورزش و جوانان «اما» و «اگر» نداشت و به همین دلیل این سوال پیش آمد که اگر مشکلی برای حضور بانوان در ورزشگاه ها وجود ندارد، چرا در هفته های پایانی این اتفاق نیفتاد. لیگ بیست و دوم؟ اینجا بود که مهدی تاج تاریخ ساز شد و تکه ای دیگر از پازل حضور زنان را حل کرد.

مهدی تاج در گفت و گوی تلویزیونی گفت: هیچ مانعی برای حضور بانوان وجود ندارد، مگر اینکه تجهیزات ورزشگاه این اجازه را به ما بدهد. یا یک سری از ورزشگاه ها این امکان را به ما می دهند مثل نقش جهان، سیرجان و فولاد خوزستان که شرایط مساعدی دارند. باید اتفاق بیفتد، اتفاق می افتد و مجوزهایی صادر شده است. در فصل بعد اگر مانعی وجود نداشته باشد این موضوع را با کمی کج شروع می کنیم.

ابهامات و رفع آزادی از استادیوم های استاندارد

البته مهدی تاج طوری صحبت کرد که اگر حضور بانوان در لیگ بیست و سوم اتفاق نمی افتاد، مورد انتقاد قرار نمی گرفت. وی در بخشی از سخنان خود از واژه سخت افزار استفاده کرد و در پایان سخنان خود اعلام کرد که در صورت عدم وجود موانع، زنان به ورزشگاه ها باز می گردند. این به این دلیل است که او در ابتدای سخنرانی خود از نبود موانع صحبت کرد. همچنین با وجود سوال مجری در مورد ورزشگاه آزادی، وی در صحبت های خود نامی از این ورزشگاه نبرد.

دیدگاهتان را بنویسید