بازگشت مبارزه به روزهای اوج / دو مدال قبلی من در آسیا بر اساس این اتفاق نقره و برنز بود.


ساعت: 12:06
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838685

چرخه انتخابات کمک قابل توجهی به عادلانه بودن روند ملی انتخابات کرده است

قهرمان وزن 79 کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا گفت: دو مدال قبلی من در آسیا بر اساس تصادف نقره و برنز بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی علی سوادکوهی قهرمان وزن 79 کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در مغولستان معتقد است با تلاش فدراسیون از مدرن ترین و به روزترین امکانات در اردوها و تمرینات برخوردار هستند.

علی سوادکوهی دارنده مدال طلای وزن 79 کیلوگرم کشتی آزاد مسابقات قهرمانی آسیا 2022 گفت: قهرمانی مغولستان سومین تجربه من در مسابقات قهرمانی آسیا بود. خیلی خوشحالم که مدال طلا گرفتم و دل مردم شریف ایران را برای لحظه ای شاد کردم.»

سوادکوهی که در دو دوره اخیر قهرمانی آسیا در سال های 2020 و 2021 به مدال برنز و نقره دست یافته بود، پیش از کسب مدال طلای آسیا در مغولستان خاطرنشان کرد: دو مدال قبلی من در آسیا به صورت تصادفی نقره و برنز بود. و می توانست رنگارنگ تر باشد. در مسابقات قهرمانی آسیا 2020 در دهلی نو هند اولین تجربه آسیایی ام در رده بزرگسالان بود و تجربه کافی نداشتم به همین دلیل نتوانستم بیشتر از برنز بگیرم. در دور بعد که سال گذشته در آلماتی قزاقستان برگزار شد به دلیل مصدومیت از ناحیه کتف نتوانستم کشتی مورد نظرم را ارائه کنم و نقره گرفتم. امسال اما تجربه ای که از دو دوره قبل کسب کرده بودم نصیبم شد و طلا گرفتم.

ملی پوش کشتی آزاد ساری با اشاره به موفقیت تیم ملی با کشتی گیران جوان و بدون حضور مدال آوران قهرمانی آسیا، گفت: از زمانی که آقای پیمان درستکار هدایت تیم ملی را برعهده گرفت، اتفاقات خوبی در کشتی “اولین جام جهانی نروژ بود که بچه ها گل زدند و تیم کشتی کارنامه درخشانی داشت. در مسابقات قهرمانی آسیا هم تیمی که جوان و منتخب از دل قهرمانی کشور بود و 6 تیم ملی داشتند. اولین تجربه رسمی بین المللی آنها، قهرمان آسیا شدند، که یک اتفاق بزرگ بود.

سوادکوهی با بیان اینکه امیدواریم موفقیت این کشتی تداوم داشته باشد، بر نقش چرخه انتخاب در این جوایز تاکید کرد و تاکید کرد: چرخه انتخاب کمک زیادی به روند عادلانه گزینش کشوری کرده و به خوبی اجرا می شود. مسابقات قهرمانی آسیا گفته بود نفرات اول منتخب کشور اعزام می شوند و این اتفاق افتاد.

وی افزود: در آینده کشتی گیرانی که در آسیا طلا گرفته اند از حضور در جام تختی معاف شده و در مرحله نهایی حضور خواهند داشت. این فرآیند بسیار خوب انجام شده و از طمع جلوگیری می کند و به همه مبارزان انگیزه می دهد.

ملی پوشان وزن 79 کیلوگرم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا 2022 مغولستان با اشاره به تلاش برای حضور در ترکیب نهایی تیم کشتی فرنگی برای اعزام به مسابقات جهانی صربستان، تاکید کردند: و استقامت داشته باشید، لایق بپوشید. نایب قهرمانی تیم ملی در جام جهانی صربستان و مبارزه برای موفقیت این تیم در این مسابقات.

سوادکوهی همچنین درباره تجهیزات در نظر گرفته شده برای این کشتی گفت: خدا را شکر با مدیریت جدید کشتی به روزهای خوب بازگشته است، امکاناتی که در کمپ ها و تمرینات داریم از مدرن ترین و به روزترین تجهیزات است. این باعث شد ما کوتاه نیاییم.” و فقط روی تمرین و موفقیت تمرکز کنید.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید