بازگشت یزدانی، کاسم پور و زارع به تشک مسابقات قزاقستان/ هشت مدال آسیایی در تاریخ کشتی بی سابقه


ساعت: 09:58
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837111

مربی تیم ملی کشتی فرنگی کسب 8 مدال در آسیا که 6 مدال آن طلا بوده در تاریخ کشتی بی سابقه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی ; اباذر اسلامی مربی تیم ملی کشتی کشورمان گفت: تیم ملی کشتی پس از بازگشت از مسابقات قهرمانی آسیا در مغولستان هفته گذشته در خانه کشتی شهید صدرزاد برای حضور در مسابقات بین المللی و رده بندی بولات تورلیخانف از قزاقستان آغاز شد. اردوی حسن یزدانی، کامران کاسم پور و امیرحسین زارع، سه دارنده مدال طلای جهان نروژ نیز برای آماده شدن برای مسابقات قزاقستان که از 10 تا 25 خردادماه در آلماتی برگزار می شود، حضور دارند.

اسلامی افزود: حضور در مسابقات قزاقستان باعث می شود سه طلایی نروژی قبل از حضور در جام جهانی صربستان در این مسابقات حضور پیدا کنند و جایگاه خود را در رده بندی حفظ و ارتقا دهند. به خصوص اینکه رتبه کشتی گیران در تعیین قرعه کشی مسابقات جهانی موثر است.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی همچنین درباره قهرمانی مقتدرانه تیم ایران در مغولستان آسیا گفت: مسابقات در سطح خوبی بود و انتظارات کادر فنی برآورده شد. در برخی اوزان فراتر از حد انتظار بودیم و در یکی دو وزن تیم ملی نتوانست انتظارات را برآورده کند.

اسلامی با اشاره به اینکه تیم کشتی فرنگی با تیم ملی منتخب توانست با اقتدار قهرمان آسیا شود، خاطرنشان کرد: کسب 8 مدال که 6 مدال آن طلاست نتیجه خوبی است. به خصوص اگر با دوره های قبل مقایسه کنیم، می بینیم که عملکرد تیم ایران بی سابقه است.

وی افزود: این نتیجه درخشان نشان می دهد که مبارزه ایران پشتوانه خوبی دارد و آینده درخشانی را برای مبارزه نوید می دهد تا بتوانیم مدال های رنگی را در مسابقات پیش رو تکرار کنیم.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی همچنین درباره تعویق بازی های آسیایی هانگژو گفت: در حاشیه مسابقات کشتی قهرمانی آسیا در مغولستان فرصتی فراهم شد تا بازی های آسیایی به تعویق بیفتد و این خبر قبلا به صورت رسمی اعلام شده است. «البته تمرینات و اردوهای ما بر اساس حضور در آسیا و جهان بود و اگر مسابقات برگزار می شد و به تعویق نمی افتاد مشکلی برای حضور در هر دو مسابقه نداشتیم.

اسلامی در خصوص احتمال برگزاری بازی های آسیایی در سال آینده گفت: سال آینده مسابقات جهانی کسب سهمیه است و اهمیت آن بیشتر از امسال است. امیدواریم تاریخ جدید آسیا به گونه ای باشد که دنیا را آشفته نکند و مشکلی پیش نیاید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید