بازی های همبستگی کشورهای اسلامی; ورزشکاران ایرانی به دنبال مدال هستند


ساعت: 15:58
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886886

نمایندگان دو و میدانی ایران در این بازی ها برای همبستگی کشورهای اسلامی سخنرانی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بازی های همبستگی کشورهای اسلامی از 18 اوت در قونیه آغاز می شود. دوومیدانی یکی از رشته های حاضر در این مسابقات است و با توجه به حضور قهرمانان آسیایی و جهانی شاهد رقابت های با کیفیت و سختی خواهیم بود. ورزشکاران ایرانی در آستانه این رقابت ها از وضعیت خود و شرایط بازی های همبستگی کشورهای اسلامی صحبت کردند.


صابری: دارنده مدال بازی های آسیایی حریف من در قونیه خواهد بود

مهدی صابری نماینده پرتاب وزنه کشورمان در مسابقات کشورهای اسلامی گفت: از فروردین 1400 با کمک مربی برای حضور در مسابقات کشورهای اسلامی و بازی های آسیایی برنامه ریزی کردم و مدتی تمرینات را دنبال کردم. در شهر مشهد البته در لیگ پارسال شرکت نکردم اما سخت تمرین کردم حتی گاهی سه تمرین در یک روز داشتم.

وی افزود: خدا را شکر امسال در ابتدای فصل نتایج خوبی کسب کردم، 19.22 متر پرتاب کردم و در مسابقات بین المللی جام امام رضا(ع) حداکثر به 19.77 متر رسیدم که ششمین رکورد برتر ایران است. و اکنون با مربی به صورت آنلاین در تماس هستم و در اصفهان تمرین می کنم.

صابری در مورد شرایط فعلی خود توضیح داد: در حال حاضر در شرایط بدنی بسیار خوبی هستم و با آمادگی 100 درصدی راهی میادین کشورهای اسلامی می شوم تا انشاالله بتوانم بهترین نتیجه را کسب کنم.

وی افزود: سطح مسابقات پرتاب وزنه در بازی های کشورهای اسلامی بسیار بالا خواهد بود. چون مثلا قهرمانان قاره آفریقا، مقام سوم بازی های آسیایی، پرتاب کننده های بحرین، عربستان، تونس و ترکیه حضور خواهند داشت و قطعا کار راحتی ندارم. اما تمام تلاشم را می کنم تا پرچم کشورمان را به اهتزاز درآورم. .

وی در پایان گفت: در پایان از دو حریف تمرینی خود در مشهد تشکر می کنم. در آن مدت تمرینات خوبی با آنها داشتم، آنها مرا ادامه دادند و از انرژی خوب و مثبت آنها بهره بردم.



دستاربندان: رقبای خود را بررسی کردم و در قونیه مسابقه سختی خواهم داشت

تکتم دستبندان نماینده دو نیمه استقامت بانوان در بازی های کشور اسلامی گفت: این مسابقات از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل بلافاصله پس از پایان مرحله اول لیگ با تمام توان تمرینات هدفمند خود را آغاز کردم. به طور مداوم دنبال می شود.

رکورددار دوی 800 متر بانوان کشورمان ادامه داد: برای شرکت در مسابقات دولت اسلامی به اردوی متمرکز نرفتم و تمریناتم را به صورت غیر متمرکز در شهر مشهد ادامه دادم. تمرینات خیلی خوب بود و حتی گاهی اوقات چندین جلسه تمرین در روز داشتم تا به شرایط ایده آل برسم.

وی افزود: رکوردهای رقبای خود را بررسی کردم. من رقبای سرسختی دارم و قطعا این مسابقه با حضور این دوندگان در سطح بالایی خواهد بود. به هر حال تمام تلاشم را می کنم تا دوباره روی سکو بروم و رکورد ملی را ارتقا دهم.

وی در پایان گفت: امیدوارم بتوانم بهترین نتیجه را کسب کنم و بخشی از تلاش مربی ام را با ثبت یک رکورد بزرگ انجام دهم و همه را خوشحال کنم.


فتحی گنجی: کار نیمه تمامم را در قونیه تمام می کنم

علی فاطگنجی نماینده پرتاب نیزه کشورمان در بازی های کشورهای اسلامی گفت: با اینکه سرباز هستم اما سعی کردم تمرینات را رها نکنم. با کمک فرماندهی هوانیروز و حمایت باشگاه پلیمر خلیج فارس خرم آباد تمرینات خود را در شهرستان کاشان و زیر نظر مربی پیگیری کردم و در اولین بازی لیگ برتر بهترین های خود را به ثبت رساندم. مسافت بیش از 75 متر

رکورددار ملی پوش نیزه جوانان کشور افزود: خدا را شکر از آمادگی راضی هستم و با آمادگی 100 درصدی راهی بازی های کشورهای اسلامی می شوم و تمام تلاشم را برای کسب مدال طلا می کنم. خدا کند در شهر قونیه به رکورد ملی که در لیگ 20 سانتی متر با آن فاصله داشتم برسم و نیمی از کار را تمام کنم. قطعا هدف من از اینجا به بعد رسیدن به مرز 80 متر است. رکوردی که تمام تلاشم تا امروز برای آن بوده است.

فتحی گنجی در پایان گفت: جا دارد از همه دوستان و خانواده ام که با پیام های خوبشان مرا تشویق می کنند تشکر کنم.


کیا: من می خواهم بالای 17 متر زنده بمانم

حمیدرضا کیا نماینده پرش سه گام ایران در بازی های کشورهای اسلامی گفت: بازی های کشورهای اسلامی مسابقات بسیار معتبر و مهمی است و در برنامه هایی که در سه سال گذشته به خصوص سال گذشته با مربی خود داشتم برنامه ای داشتیم که اوج آمادگی جسمانی ما برای اجازه دهید ماه اوت را قرار دهیم.

وی افزود: خدا را شکر در شرایط بسیار خوبی هستم، در سال گذشته بسیار منظم و بسیار جدی تمرین کردم. درست است که امسال تاکنون نتوانسته ام نتیجه خوبی کسب کنم و رکورد خوبی به ثبت برسانم که البته به این دلیل بود که برای آماده شدن برای بازی های آسیایی و بازی های کشورهای اسلامی عجله داشتم. متاسفانه بازی های آسیایی به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد و به سال آینده منتقل شد. آنها به تعویق افتاده اند و در حال حاضر بزرگترین و مهم ترین رویداد برای سال 2022 مسابقات بازی های دولت اسلامی است.

رکورددار ملی پرش سه گام ادامه داد: مطمئنم در بازی های کشورهای اسلامی عملکرد بسیار خوبی خواهم داشت و تمام تلاشم را می کنم تا اولین پرنده ایرانی باشم که بیش از 17 متر در پرش سه گام ثبت می کند. من می خواهم بهترین باشم.

کیا در پایان با توجه به حضور رقبا گفت: رقبای خوبی از ترکیه حضور خواهند داشت و تا روز مسابقه نمی توان چیزی را پیش بینی کرد در واقع همه چیز به آخرین پرش بستگی دارد که امیدوارم برای آن رکورددار باشم. یک نتیجه خوب و بهترین خاطره من از ترکیه در ایران است.


میرزاطبیبی: امیدوارم بتوانم بهترین امتیاز را ثبت کنم

مهسا میرزاطبیبی نماینده پرتاب نیزه بانوان در بازی های کشورهای اسلامی گفت: این اولین تجربه حضور من در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی است و قطعا از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین سعی می کنم بهترین امتیاز را ثبت کنم.

رکورددار کشوری در رشته پرتاب نیزه بانوان افزود: تقریباً همه ورزشکاران را می شناسم و اجرای آنها را تماشا کرده ام. البته لازم به ذکر است که در زمان شیوع ویروس کرونا، رکورد آنها نسبت به سال های گذشته پیشرفت زیادی داشته است و آمادگی کامل برای این رویداد را خواهند داشت.

میرزاطبیبی در پایان گفت: در این مسابقات کار سختی دارم اما در یک سال گذشته به طور منظم و مستمر زیر نظر مربی تمرین می کنم و تمام تلاشم را می کنم تا بهترین نتیجه را به ثبت برسانم و امیدوارم او نیز این کار را انجام دهد. عملکرد خوبی داشته باشد.


مقدم: رقبای من در قونیه فینالیست المپیک هستند

رضا مقدم نماینده پرتاب چکش ایران در بازی های کشورهای اسلامی گفت: خوشبختانه تاکنون آمادگی خوبی داشته ام و با آمادگی راهی بازی های کشورهای اسلامی خواهم شد.

وی اذعان داشت: کار در پرتاب چکش در این مسابقات بسیار سخت است. 7 المپیکی در پرتاب چکش به رقابت خواهند پرداخت. مثلا؛ دو نماینده ترکیه، نمایندگان مصر، قطر، ازبکستان و ترکمنستان به مرحله نهایی المپیاد راه یافتند. مقام اول بین دانش آموزان جهان با رکورد بالای 77 متر، مدال برنز المپیک، مقام اول و سوم بازی های آسیایی و مقام دوم قهرمانی آسیا همگی از رقبای من در این رشته خواهند بود.

مقدم افزود: درست است که میدان جدی و سختی در پیش دارم اما تمام تلاشم را می کنم تا بهترین نتیجه را بگیرم. در حال حاضر در شرایط بدنی خوبی هستم و امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد.



دیدگاهتان را بنویسید