باز هم پاسخ منفی ایران به درخواست آمریکایی ها؛ ما نمیایم، همه! فدراسیون کشتی بار دیگر با سفر به تگزاس مخالفت کرد

زمان: 5:15 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۵
کد خبر: 1805933

قطعا نبرد دوستانه با ناوهای ایرانی و آمریکایی در کار نخواهد بود

فدراسیون کشتی ایران درخواست آمریکا برای سفر به تگزاس را رد کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تیم های کشتی ایران و آمریکا قرار بود روز 23 بهمن ماه در تگزاس به مصاف دوستانه بروند که در نهایت به دلیل نداشتن روادید برای اعضای کاروان ایران این دیدار دوستانه لغو شد..

با وجود اینکه تیم اعزامی به آمریکا اخیرا با دعوتنامه رسمی به امارات رفتند و درخواست ویزا دادند، اما ویزای تیم اعزامی با محدودیت مواجه شد..

محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی ایران در این خصوص گفت: مجید دستان و کامران قاسم پور به عنوان دو مبارز اصلی تیم ایران، احسان امینی مربی تیم ملی، محمد مصلی پور داور المپیکی ایران، سرپرست حجت. قاری و علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی ایران. آنها آزاد نشده اند.

در این شرایط این دیدار دوستانه لغو شد زیرا پیش از این علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی اعلام کرده بود که تیم ایران تا زمانی که ویزا برای این سفر صادر نشود به آمریکا نمی رود..

در نهایت علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی ایران با ارسال نامه ای رسمی به بوریس بومگاتنر، رئیس فدراسیون کشتی آمریکا، از عدم رفتن تیم ایران به آمریکا خبر داد.

در پی تصمیم فدراسیون کشتی ایران، مسئولان فدراسیون کشتی آمریکا با صدور بیانیه ای رسمی از ایران خواستند در تصمیم خود تجدیدنظر کند و افرادی که روادید دریافت کرده اند را برای دیدار دوستانه بین هر دو به این کشور در آمریکا اعزام کند. اما مسئولان فدراسیون کشتی قصد ندارند در مورد لغو عرضه ملی جنگنده به آمریکا تجدید نظر کنند و با تصمیم کادر فنی رزمی کاران اردو را ترک کردند..

بازی دوستانه باید به صورت تیمی در 10 وزن برگزار می شد و به دلیل نداشتن روادید برای 2 رزمی کار ایرانی، ترکیب تیم آزاد ناقص بود و امکان برگزاری ناقص بازی تیمی وجود نداشت.

از سوی دیگر با توجه به درخواست آمریکا برای وزنه برداری در روز قبل از شروع مسابقات که برخلاف رویه اتحادیه جهانی کشتی است، فدراسیون کشتی نسبت به این موضوع صحبت کرده است..

آمریکا اعلام کرد این مسابقه دوستانه با 3 کیلوگرم گریس و 29 ساعت بعد از مسابقه وزنه برداری برگزار می شود، اما فدراسیون ایران اعتراض خود را در ایمیلی اعلام کرد و اعلام کرد چنین چیزی امکان پذیر نیست. طبق قوانین معمولاً وزنه برداری صبح ها برگزار می شود و مسابقات 3 ساعت بعد برگزار می شود..

از سوی دیگر، به دلیل اختلاف ساعت، سفر این ورزشکار به آمریکا برای سازگاری با شرایط جوی چند روزی طول کشید، اما با اقدام سفارت آمریکا، تیم ملی کشتی فرنگی وارد آمریکا شد. شب قبل از مسابقه علیرضا دبیر شب قبل از تصمیم گیری با کادر فنی دیدار کرد و با رضایت آنها از لغو اعزام خبر داد.

با توجه به اختلاف زمانی ایران و آمریکا و درخواست کادر فنی که قبل از تصمیم گیری برای لغو اعزام انجام شده بود، تیم ملی باید 4 روز زودتر راهی آمریکا می شد، اما این نیز به دلیل کمبود وقت و نماینده برای دریافت ویزا در امارات ساخته نشده است، در حال حاضر امکان پذیر نیست.

بدین ترتیب با توجه به دلخوری کارکنان فدراسیون از برخورد با آمریکایی ها و همچنین موارد فوق، تیم ملی به آمریکا نمی رود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید