بیانیه فدراسیون کشتی آمریکا در پی لغو سفر کشتی ایران؛ ما از ایران می خواهیم در تصمیم خود تجدید نظر کند


ساعت: 12:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۵
کد خبر: 1805856

فدراسیون کشتی آمریکا در بیانیه ای به تصمیم فدراسیون کشتی ایران برای لغو سفر به ابن کشور واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس این گزارش، تیم های کشتی ایران و آمریکا قرار بود روز 23 بهمن ماه در تگزاس دیداری دوستانه برگزار کنند که در نهایت به دلیل عدم صدور روادید برای تعدادی از اعضای کاروان ایران، این دیدار دوستانه لغو شد.

با وجود اینکه تیم اعزامی به آمریکا چندی پیش با دعوتنامه رسمی به امارات رفتند و برای ویزا اقدام کردند، اما ویزای تیم اعزامی محدود بود و عده ای نیامدند.

محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی ایران در این خصوص گفت: مجید دستان و کامران قاسم پور به عنوان دو مبارز اصلی تیم ایران، احسان امینی سرمربی تیم ملی، محمد مصلایی پور داور المپیکی ایران، سرپرست حجت. قاری و علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی ایران. آنها آزاد نشده اند.

در این شرایط این دیدار دوستانه لغو شد زیرا پیش از این علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی اعلام کرده بود که تیم ایران تا زمانی که ویزا برای این سفر صادر نشود به آمریکا نمی رود.

در نهایت علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی ایران با ارسال نامه ای رسمی به بوریس بومگاتنر، رئیس فدراسیون کشتی آمریکا، از عدم رفتن تیم ایران به آمریکا خبر داد.

وزیر امور خارجه در این نامه نوشت: با عرض پوزش اعلام می کنم تیم ملی کشتی فرنگی جمهوری اسلامی ایران به دلیل عدم صدور روادید برای 6 نفر از اعضای این تیم عملاً قادر به شرکت در دیدار دوستانه با تیم ملی آمریکا متاسفانه عدم صدور ویزا از سوی مقامات کشور شما علیرغم تمامی تمهیدات انجام شده توسط اعضای تیم ایرانی و ارائه کلیه مدارک لازم و اقدامات مکرر متعاقب آن صورت گرفت. خوشحال نیستم اعلام کنم تا کنون برای دو کشتی گیر، مربی تیم، سرپرست تیم و داور المپیک فدراسیون و من به عنوان رئیس فدراسیون روادید صادر نشده است، بنابراین چاره ای جز لغو سفر ندارم.

همچنین اعتراض خود را نسبت به رفتار بی احترامی و بی ادبی برخی از اعضای سرکنسولگری آمریکا در دبی با رئیس تیم ملی کشتی ایران که حدود 5 ساعت از وی بازجویی کردند، اعلام می کنم.

من شخصاً متقاعد شده ام که شما و مبارزان خوب آمریکایی در این جریانات سیاسی ضدورزشی نقشی نداشتید.

همانطور که وزیر امور خارجه در ایمیلی به همتای آمریکایی خود گفت، رفتار کنسولگری آمریکا در امارات صرفا سیاسی است و ربطی به فدراسیون کشتی ندارد.

در همین راستا فدراسیون کشتی آمریکا همچنان به دنبال تیم کشتی ایران برای سفر به آمریکا و برگزاری دیداری دوستانه است.

در همین راستا فدراسیون کشتی آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که فدراسیون همچنان برای برگزاری این نبرد دوستانه تلاش می کند. در بیانیه ای که توسط ریچ بندر، مدیر اجرایی فدراسیون کشتی آمریکا امضا شده، آمده است: در حالی که کشتی ایالات متحده آمریکا به عنوان نهاد ملی کشتی در آمریکا در تصمیم گیری های ویزا شرکت نمی کند، این کار را به طور منظم و مستقیم با فدراسیون انجام می دهد. کشتی ایرانی با اقدامات لازم در خصوص روند صدور روادید برای آمریکا در تماس بود.

فدراسیون کشتی آمریکا به طور رسمی از فدراسیون کشتی ایران خواسته است در تصمیم خود تجدید نظر کرده و هیئتی را برای شرکت در این مسابقات به آمریکا اعزام کند. ایالات متحده و ایران همچنین می توانند میزبان یک مسابقه دونفره هیجان انگیز باشند که به نفع هر دو تیم ملی باشد و عملکرد هیجان انگیزی از این ورزش را برای طرفداران کشتی در سراسر جهان ارائه دهد.

در بیانیه فدراسیون کشتی آمریکا آمده است: اسیون فدراسیون کشتی آمریکا از اینکه ایران تصمیم گرفته در دیدار مقابل تیم ما شرکت نکند، بسیار ناامید است. مانند 16 بار قبلی که ایران از سال 1995 در ایالات متحده شرکت کرده بود، این رویداد نیز برای حسن نیت از طریق ورزش و فرصتی برای ورزشکاران دو طرف بود تا در بالاترین سطح به رقابت بپردازند. ایران تقریباً تمام ویزاهای خود را دریافت کرد و می توانست تیم خوبی را برای مبارزه با ورزشکاران ما بفرستد، اما این تصمیم آنها بود که شرکت نکنند. از آنها خواستیم تجدید نظر کنند.

ریچ بندر، مدیرعامل کشتی کج ایالات متحده گفت: “قصد ما این است که یک رویداد با کیفیت را به همه و به هواداران تگزاس ارائه کنیم و ورزشکاران برتر خود را شاید در قالبی متفاوت به تشک بفرستیم.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید