باغ گلستان; قدیمی ترین پارک تبریز


ساعت: 10:40
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817137

باغ گلستان که سروصدا و خنده کودکان در آن به گوش نمی رسید، سال هاست که بسیار ساکت است و وسایل بازی کودکان در اولین و آخرین پارک مرکز تبریز جمع آوری شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تبریز بیدار ، باغ گلستان (گلستان باگی) یا باغ فجر یکی از پارک های معروف تبریز و قدیمی ترین پارک سرپوشیده این شهر است.

باغ گلستان در سال 1308 شمسی در زمین قبرستان گجیل ساخته شد و از کوچه های عمومی و باغ ملی شهر محسوب می شد و از دیرباز مورد توجه مردم بود تا مردم پس از خرید از بازار در این باغ استراحت کنند. .

اطراف باغ را خیابان های ستاره شناس، سازمان ملل، نادری و خیابان قونقاباشی احاطه کرده است.

این باغ پرسروصدا سابق که از سر و صدا و خنده و فریاد بچه ها کم نمی شد، سالهاست که بسیار ساکت است و وسایل بازی کودکان در اولین و آخرین پارک مرکز شهر تبریز جمع شده و به خاطره ها پیوست. .

قسمت اعظم این پارک تخریب شد، همچنین با راه اندازی ایستگاه مترو، پوشش گیاهی از بین رفت و با از بین رفتن آبنماهای با طراوت و قدیمی باغ گلستان از جمله حوض وسط بزرگ پارک، خاطره انگیز، زیبا و شکل قدیمی باغ گلستان. باغ گلستان عوض شد. به همین دلیل امروزه خانواده ها، گردشگران و مسافران بسیار کمتر از گذشته از این مکان برای تفریح ​​استفاده می کنند.

مجسمه کالسکه که اکنون در خیابان قنقاباشی تبریز، روبروی باغ گلستان قرار دارد، توسط مجسمه ساز معروف احد حسینی ساخته شده است.

بنای یادبود شمس تبریزی که در این پارک در معرض دید مسافران قرار گرفته، اثر جدیدی است که در سال ۱۳۹۵ انجام شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید