بانک ها پولی برای بازپرداخت وام ۱۲۰ میلیون دلاری ازدواج ندارند

بانک ها پولی برای بازپرداخت وام ۱۲۰ میلیون دلاری ازدواج ندارند

روز جدید دبیر کانون بانک ها و مؤسسات اعتباری خصوصی درباره افزایش وام ازدواج به 120 میلیون تومان در سال آینده گفت: این مبلغ با وجود تورم ناچیز است اما برای این مبلغ تنها برای متقاضیان منابعی پیش بینی نشده است. از این وام «دلیل کمبود منابع مشکل ساز خواهد بود.

آقای غذا از سوی دیگر، اگرچه رقم افزایش یافته در شرایط تورم ناچیز است، اما باید بودجه ای برای پرداخت همین مبلغ وجود داشته باشد.

وی افزود: بسیاری از افراد از سال 1397 در صف وام ازدواج قرار گرفته اند و هنوز موفق به دریافت آن نشده اند. وام قرض الحسنه ازدواج مجموعه ای از سپرده هایی است که مردم به بانک هایی مانند قرض الحسنه داده اند.

دبیر کانون بانک ها و مؤسسات اعتباری خصوصی با بیان اینکه منابع جاری بانک ها کفاف بازپرداخت وام را به 120 میلیون تن نمی دهد، گفت: اکنون منابع پرداخت وام 70 میلیون تنی است. سپرده های قرض الحسنه بانک مرکزی محدود و باز است تا مردم برای دریافت وام ثبت نام کنند.

جمشیدی افزود: افزایش وام ازدواج به 120 میلیون تومان، هرچند اندک، اما چون منابعی برای پرداخت کمتر وجود نداشت و منابعی برای بازپرداخت این افزایش در نظر گرفته نشد، تنها انتظار بی پاسخی را ایجاد می کند. به حملات منفی بیشتر به بانک ها.

وی در پایان از کسانی که موفق به دریافت وام ازدواج شده اند خواست تا سهم خود را پرداخت کنند تا سایر متقاضیان نیز از این وام استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید