باکو قاطعانه ادعاهای جدایی طلبانه ارمنستان را رد کرد


ساعت: 18:33
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821348

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان مواضع اخیر دولت ارمنستان را خصمانه خواند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان روز دوشنبه با مخالفت با آخرین اظهارات ارمنستان، چنین مواضعی را برای عادی سازی روابط بین دو کشور مخرب دانست.

به گزارش ترند نیوز، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان یکی دیگر از بیانیه های بی اساس و خصمانه وزارت امور خارجه ارمنستان را رد کرد و موضع مخرب ارمنستان در تصمیم گیری برای عادی سازی دو کشور را به شدت محکوم کرد.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد: ارمنستان به چه دلایلی حدود 30 سال است که حقوق اولیه بشر را نقض کرده و جنایات جنگی بسیاری را در جریان تهاجم نظامی مرتکب شده است، از جمله کشتار وحشیانه 613 غیرنظامی در شبانه روز در خوجالی؟ سرنوشت نزدیک به 4000 آذربایجانی که در اوایل دهه 1990 مفقود شدند و گورهای دسته جمعی که برخی از آنها اخیراً کشف شده اند، حکایت از پاکسازی و کشتار قومی دارد.

در بخشی دیگر از این بیانیه، بیانیه اخیر وزارت خارجه ارمنستان مبنی بر ترویج تجزیه طلبی در آذربایجان، مداخله در امور داخلی کشور دیگر بر خلاف قوانین بین المللی و تضعیف تلاش های صلح در منطقه، نشان می دهد که ارمنستان به دنبال عادی سازی است. و همزیستی مسالمت آمیز نیست.

این وزارتخانه افزود: آذربایجان به توسعه و پیشبرد مرزهای بین المللی خود مطابق با تعهدات و قوانین بین المللی خود ادامه خواهد داد.

در همین حال، الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان روز یکشنبه گفت که ارمنستان سند پنج ماده ای در مورد عادی سازی روابط دوجانبه ارائه شده توسط باکو در مورد مناقشه قره باغ را تصویب کرده است.

دفتر ریاست جمهوری آذربایجان روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که علی اف در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه این کار را انجام داده است.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان هفته گذشته اعلام کردند که پس از چندین دهه درگیری که هزاران کشته برجای گذاشت و جنگی تمام عیار در سال 2020 بر جای گذاشت، خود را برای گفتگوهای صلح آماده می کنند. از دهه 1990، دو کشور درگیر مناقشات زمینی بر سر منطقه در قره باغ کوهستانی.

انتهای پیام/ م

دیدگاهتان را بنویسید