بایدن در انتخابات میان دوره ای جمهوری خواهان را به سخره گرفت: موج قرمز اتفاق نیفتاد

به گزارش خبرگزاری بین المللی فارس، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا صبح پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره انتخابات میان دوره ای کنگره این کشور صحبت کرد.

بایدن در آن سخنرانی گفت: «موج قرمز بزرگ (اصطلاحی که جمهوری‌خواهان برای پیروزی احتمالی خود استفاده می‌کنند) اتفاق نیفتاد.

او توضیح داد: «روز خوبی برای دموکراسی و روز خوبی برای آمریکا بود». البته رای دهندگان در انتخابات شفاف گفتند که مستأصل هستند، من این را درک می کنم.

به گزارش رسانه های آمریکایی، رئیس جمهور آمریکا گفت: مردم آمریکا صحبت کردند و ثابت کردند که دموکراسی هویت ماست. رسانه ها انتظار موج قرمز بزرگی را داشتند، اما این اتفاق نیفتاد و انتظار داشتند که ما عملکرد خوبی داشته باشیم.

بایدن با تاریخی خواندن مشارکت در انتخابات میان دوره ای آمریکا، گفت: «رای دهندگان آشکارا ناامید شده اند و من این را با توجه به شرایط دو سال گذشته درک می کنم. ما نسبت به نگرش مردم آمریکا نسبت به آنچه که به دست آورده ایم خوشبین هستیم.

وی با تشریح اقدامات خود در دو سال ریاست جمهوری خود گفت: سیاست های اقتصادی منجر به ایجاد 10 میلیون شغل جدید شده است و این رقم تاریخی است. ما بهتر از هر کشور توسعه‌یافته دیگری تورم را مدیریت می‌کنیم و نرخ بیکاری به پایین‌ترین حد خود یعنی ۳.۷ درصد رسیده است.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: اکثریت مردم آمریکا از طرح اقتصادی من حمایت می کنند. ما باید معافیت های مالیاتی را برای طبقه کارگر تصویب کنیم نه ثروتمندان. من هر قانونی را که کنگره برای ممنوعیت سقط جنین تصویب کند، وتو خواهم کرد.

بایدن با اشاره به تمایل خود برای همکاری با جمهوری خواهان بدون توجه به نتایج انتخابات، افزود: ما به مخالفت با تجاوز روسیه به اوکراین ادامه خواهیم داد و پس از بازگشت از سفر خارجی، رهبران دو حزب را به کاخ سفید دعوت خواهم کرد. “

وی در ادامه اظهارات پوپولیستی خود گفت: زمانی که مردم آمریکا از دستاوردهای ما مطلع شوند، حمایت بیشتری خواهیم داشت. همچنان امکان حفظ اکثریت دموکرات در مجلس وجود دارد و ما فقط چند کرسی را از دست دادیم.

رئیس جمهور آمریکا افزود: دیدن عقب نشینی روسیه در خرسون در روز بعد از انتخابات قابل توجه است و می دانستیم که آنها با مشکلات زیادی روبرو هستند. ما فرصتی خواهیم داشت تا در اجلاس گروه 20 درباره گام های بعدی روسیه بحث کنیم. روس ها منتظر نتایج انتخابات میان دوره ای بودند تا خروج خود را از خرسون اعلام کنند.

بایدن با بیان اینکه نمی تواند اقدامات جمهوری خواهان را کنترل کند، گفت: «اما من به کار برای بهبود زندگی آمریکایی ها ادامه خواهم داد. بیشتر رهبران خارجی به دنبال همکاری و تعامل با ایالات متحده هستند. من در طول سال ها با تعدادی از جمهوری خواهان کار کرده ام و آنها افراد صادقی هستند، در حالی که جادوگران (ترامپ و حامیانش) در اقلیت هستند.”

وی ضمن اعلام کاندیداتوری خود برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 توضیح داد: حزب دموکرات برخلاف همه انتظارات عملکرد خوبی داشته است و من قصد دارم دوباره نامزد ریاست جمهوری شوم اما در تصمیم گیری عجله نمی کنم. من تلاش می‌کنم مطمئن شوم که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، به ریاست‌جمهوری برنگردد.»

اظهارات بایدن در حالی مطرح شد که بر اساس گزارش CNN، در رقابت برای مجلس نمایندگان، جمهوری خواهان 204 کرسی و دموکرات ها 187 کرسی به دست آوردند. جمهوری خواهان تاکنون 49 کرسی و دموکرات ها 48 کرسی سنا را به دست آورده اند.

دیدگاهتان را بنویسید