نگرانی بایدن از پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای کنگره


ساعت: 04:34
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1904887

رئیس جمهور آمریکا از احتمال پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای کنگره این کشور ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری النشره، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نسبت به پیروزی احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای کنگره این کشور که قرار است هشتم نوامبر (17 آبان) برگزار شود، ابراز نگرانی کرده است.

بر اساس این گزارش، جو بایدن گفت: «ما هر کاری می‌کنیم تا قیمت سوخت خودرو پایین بماند، اما جمهوری‌خواهان برعکس آن را می‌خواهند».

او همچنین تهدید کرد که در صورت پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، کسری بودجه و مالیات‌های طبقه متوسط ​​افزایش خواهد یافت.

رئیس جمهور آمریکا در بخشی دیگر از سخنان خود درباره اوکراین گفت: حمایت ما از اوکراین حمایت از اروپا و ناتو است و من نمی فهمم چرا جمهوری خواهان می گویند می توانند جلوی این حمایت ها را بگیرند.

همزمان، مجله پولیتیکو با اشاره به انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا در 8 نوامبر (17 نوامبر) نوشت که اگر جمهوری خواهان اکثریت کنگره را به دست آورند، «سخاوتمندانه ترین کمک کننده اوکراین در جنگ با روسیه به طور ناگهانی خواهد بود. به جای سخاوت، بخیل خواهد بود.»

از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، جمهوری خواهان همیشه می خواستند متحدان اروپایی خود وزن بیشتری در حمایت از کیف به دوش بکشند، زیرا معتقدند این بحران برای اروپایی ها بیشتر از آمریکایی ها تهدید کننده است.

پولیتیکو پیش بینی می کند که با کنترل بیشتر جمهوری خواهان بر هزینه های دولت پس از انتخابات میان دوره ای، رویکرد واشنگتن نسبت به متحدانش تغییر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید