بایدن شکست حزب دموکرات در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا را پذیرفت


ساعت: 11:44
تاریخ انتشار: 26.08.1401
کد خبر: 1911643

رئیس جمهور آمریکا با صدور بیانیه ای به شکست حزب دموکرات در انتخابات مجلس نمایندگان این کشور اذعان کرد و پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای را تبریک گفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منابع خبری اعلام کردند پس از انتشار اخباری مبنی بر پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات مجلس نمایندگان، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بیانیه ای صادر کرد و در آن شکست دموکرات ها را پذیرفت و پیروزی جمهوری خواهان را تبریک گفت.

بر این اساس رسانه های آمریکایی، حزب جمهوری خواه این کشور را صاحب اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند.

به گفته این رسانه ها، جمهوری خواهان با 218 تا 223 کرسی اکثریت مجلس نمایندگان را خواهند داشت.

در بیانیه رئیس جمهور آمریکا آمده است: من به مک کارتی، رهبر جمهوری خواه مجلس نمایندگان، به خاطر کسب اکثریت جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان تبریک می گویم و آماده همکاری با جمهوری خواهان در مجلس هستم.

بایدن گفت: «من با هر کسی، اعم از جمهوری‌خواه یا دموکرات، که مایل به همکاری با من باشد تا برای خانواده‌های کارگری نتیجه بگیرم، کار خواهم کرد.

البته رئیس جمهور آمریکا در پایان هشدار داد که آینده آمریکا نباید تحت تأثیر جنگ های سیاسی و حزبی قرار گیرد و مردم آمریکا از دولت می خواهند که برای آنها کاری انجام دهد.

با توجه به اینکه جمهوری خواهان اکنون کنترل مجلس نمایندگان را در دست دارند، برنامه بایدن برای دو سال باقی مانده از دولتش احتمالاً ضربه بزرگی خواهد خورد.

دیدگاهتان را بنویسید