باید از همه امکانات برای کمک به زلزله زدگان شهر هوی استفاده کرد


ساعت: 18:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۳
کد خبر: 1901445

وزیر کشور در گفتگوی تلفنی با استاندار آذربایجان غربی:

وزیر کشور در گفتگوی تلفنی با استاندار آذربایجان غربی جویای آخرین وضعیت زلزله زدگان شهرستان هوی شد و بر استفاده از همه فرصت ها برای امدادرسانی به مردم آسیب دیده تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از زلزله 5.4 ریشتری شهرستان خوی و خسارت به 12 روستا، احمد وحیدی وزیر کشور در گفتگو با محمدصادق معتمدیان بر هماهنگی و استفاده از همه فرصت های استانی برای امدادرسانی فوری به زلزله زدگان تاکید کرد. .

وزیر کشور همچنین در خصوص نیازهای اولیه اسکان اضطراری هموطنانی که منازل آنها در این زلزله تخریب شده است، صحبت کرد.

محمدصادک معتدیان استاندار آذربایجان غربی امروز در حاشیه بازدید از زلزله زدگان در گفت و گوی خبری گفت: 12 روستای این شهرستان به شدت تحت تاثیر بحران زلزله قرار گرفته اند و بیش از 500 واحد مسکونی نیز بر اثر وقوع زلزله آسیب دیده اند. اعزام ارزیابان

وی با بیان اینکه از این تعداد حدود 450 واحد بین 20 تا 50 درصد خسارت دارند، اظهار داشت: به زیرساخت های برق و آب این شهرستان نیز خسارت وارد شده است اما مشکل خاصی نداریم و آب و برق در همه جا وجود دارد. مناطق شهری و روستایی متصل است

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مراجعه 528 نفر به بیمارستان ها و مراکز درمانی شهرستان خوی و شهرستان های همجوار ادامه داد: 135 نفر بستری و مابقی خدمات سرپایی دریافت کردند.

معتمدیان افزود: از این تعداد (بیماری) چهار نفر تحت عمل جراحی قرار گرفته اند و بقیه حال عمومی خوب و تحت درمان هستند.

وی با اشاره به آمادگی همه نهادها در قالب مدیریت بحران در این شهرستان، افزود: اورژانس، هلال احمر، نیروی انتظامی، بنیاد مسکن و دهیاران در حال فعالیت هستند و تیم های هلال احمر و بنیاد مسکن در خوی و شهرها و روستاهای اطراف در حال ارزیابی هستند.

لازم به ذکر است، مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: زمین لرزه ای به بزرگی 5.4 ریشتر ساعت 3:51 بامداد چهارشنبه 22 مهرماه در عمق 10 کیلومتری خوی به وقوع پیوست.

کانون این زمین لرزه در 7 کیلومتری خوی، 29 کیلومتری ایوائوگلی و 37 کیلومتری تسوج آذربایجان شرقی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید