اعلام آمادگی سپاه صاحب الزمان (عج) و بسیجیان استان اصفهان برای کمک به زلزله زدگان هرمزگان/ اساس حرکت بسیج برای خدمت به مردم است.

ساعت: 14:14
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784818

سردار معتبی فدا گفت: برای کمک به سیل زدگان سی سخت آنچه را که در منازل که 10 واحد ساخت و 50 واحد تعمیرات تکمیل شده و 50 واحد تعمیراتی بود را به طور کامل در هفته آینده تامین می کنیم. روز گذشته در تماسی که با فرمانده سپاه هرمزگان داشتیم، آمادگی خود را برای کمک به مردم هرمزگان در صورت نیاز اعلام کردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ سردار مطبی فدا پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته بسیج با گرامیداشت حماسه 25 آبان مردم اصفهان اظهار داشت: حضور و مشارکت مردم اصفهان و شهدای محرم در این مراسم. روز آنقدر منحصر به فرد بود که مردم در سراسر جهان .

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) اصفهان گفت: در 43 سال گذشته انقلاب اسلامی دو جمله معروف از ائمه انقلاب اصفهان داریم. یکی از این حرف ها این است که امام فرمودند کجای دنیا مثل اصفهان پیدا می شود؟ همین چند روز پیش حدود سیصد و هفتاد نفر فقط در اصفهان دفن شدند. «همان شهدا و عزاداران به اسلام خدمت می کنند. امروز مردم ما فهمیده‌اند که اسلام تا فداکاری نباشد ترویج نمی‌شود و می‌دانند که همه ما باید خود را فدای اسلام کنیم.»

مجتبی فدا گفت: مطلب دوم اینکه مقام معظم رهبری در وصف شهدای مدافع امنیت فرمودند: تبریک به مردم و جوانان اصفهانی که این حماسه بزرگ را آفریدند.

وی افزود: استان اصفهان از نظر ایثارگری سهم ارزشمند و قابل توجهی دارد. شاخص‌های ایثار در اصفهان را می‌توان با تعداد شهدا، خانواده‌های دارای دو شهید، جانباز و عملکرد یگان‌های مختلف در دوران هشت سال دفاع مقدس تشخیص داد.

فدا با اشاره به خدمات و نقش بسیج در عرصه های مختلف گفت: بسیج از اولین روز تشکیل خود منشأ خیریه بوده و در برقراری امنیت و آسایش مردم و در عرصه های مختلف نقش آفرینی کرده است.

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) اصفهان افزود: اوج خدمات امروز بسیج، حضور، مشارکت و مساعدت دانشگاه علوم پزشکی و قرارگاه شهید سلیمانی و همراهی مردم در این عرصه بود.

وی گفت: بازییس یک هزار و 100 مرکز غربالگری در محله راه اندازی کرده است که 95 درصد غربالگری و غربالگری خانه به خانه است. برای معالجه رفتند.

سردار معتبی فدا گفت: همچنین در واکسیناسیون و ایجاد مراکز واکسیناسیون بسیج ظرفیت واکسیناسیون را 50 درصد افزایش داده است.

* نقش اصلی بسیج در گام دوم

به گفته این مسئول: امروز بسیج در بیان گام دوم انقلاب نقش اساسی در حفظ آمادگی و جذب مردم داشت که حضرت آقا نقش بسیج را حضور و مشارکت در دهه 40 می دانند.

فدا گفت: طرح اعتلای بسیج بر اساس یک سند ده ساله تصویب و ابلاغ شده است و اساس حرکت ما شعار محوری «بسیج بخشی از مردم است» است. بیشتر فعالیت های بسیج در خدمت و کمک به مردم و برای مردم است.

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) اصفهان با اشاره به برنامه ریزی های متعدد در هفته بسیج گفت: از جمله برنامه های تجلیل از مقام شامخ شهدا و تجدید میثاق با شهدا بود که عصر امروز در گلستان انجام می شود. برای قرار دادن عکس شهدا در پایگاه ها و محلات می باشد.

* 12 هزار آلبوم شهدای روستا توسط دانش آموزان تهیه شد

وی گفت: بر اساس کنگره شهدای استان حدود 12 هزار آلبوم شهدای استان توسط دانش آموزان تهیه شده است که از این تعداد 9 هزار آلبوم در هفته اول بسیج به خانواده شهدا اهدا می شود. این آلبوم ها در مدارس و آموزش و پرورش نیز منتشر خواهد شد.

معتبه فدا گفت: به مناسبت هفته بسیج اردوی راهیان نور دانش آموزان از امروز آغاز شد و هم اکنون دانش آموزان دبیرستانی در حال زیارت اماکن هشت سال دفاع مقدس هستند. همچنین این اردو به صورت عملی در ابعاد بزرگتری برگزار خواهد شد.

وی افزود: تجلیل از برترین های خواهران و پایگاه های برادرانه استان در روز پنجشنبه از دیگر برنامه های بسیج است که برخی از این پایگاه ها بر اساس نوع اجرا در این جشنواره شرکت کردند که پایگاه های اصفهان و کاشان اول شدند. کشور.” .

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) خاطرنشان کرد: از پایگاه ها برای شرکت در جشنواره ای که با عنوان جشنواره مالک اشتر در استان برگزار می شود دعوت می کنیم.

وی ادامه داد: مراسم نکوداشت فردا، همایش تجلیل از پیشکسوتان بسیج و دعای ندبه روز جمعه در گلستان شهدا و همزمان با تجلیل از خانواده شهدای بازنشسته، دیدار با علما، نظافت برگزار می شود. قبور و قبور شهدا از جمله سایر کاربردها.

فدا افزود: بازدید از 200 خانواده شهدا و ایجاد فضای زیست بوم، همایش سراسری گردان های بسیج، افتتاح 110 پروژه عمرانی از دیگر برنامه های هفته بسیج در استان است.

فدا در خصوص دیگر برنامه های هفته بسیج گفت: افتتاح 400 نیروگاه خورشیدی، اهدای 135 سری جهیزیه برای زوج های نیازمند، اعزام گروه های پزشکی به مناطق مختلف، برگزاری 300 نشست برای تحکیم بنیان خانواده و ازدواج آسان در محلات؛ برگزاری 300 یادواره بسیج در محلات مختلف از دیگر برنامه هاست.

مجتبی فدا گفت: همچنین نذر خون بسیجیان در هفته بسیج، راه اندازی میز خدمت و اقامه نماز جمعه انجام می شود. شرکت در نماز جمعه؛ رزمایش گردان های سایبری، اجرای ایستگاه های نما و نوا، مسابقات علمی، تغییر ایثار، فعال سازی قرارگاه شهید سلیمانی برای تکمیل پوشش واکسیناسیون استان از دیگر برنامه ها است.

* تلاش می کنیم پوشش واکسیناسیون را در روستاها تکمیل کنیم

سردار مطبی فدا با اشاره به مزایای مختلف کشاورزان شرق اصفهان گفت: در ایام ولیعهد بیشترین کمک های انجام شده مربوط به شرق و بخشی از طرح های عمرانی تامین جهیزیه و کمک به خانواده های نیازمند منطقه شرق بوده است. انجام شد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان گفت: حدود 25 درصد مردم واکسینه نشده اند و با کمک دانشگاه علوم پزشکی در تلاش هستیم تا این پوشش کامل شود.

وی افزود: با کمک به سیل زدگان سی سخت آنچه را که برای مسکن قول داده بودیم یعنی 10 واحد ساخت و 50 واحد تعمیرات تکمیل شده را در هفته آینده تحویل خواهیم داد. روز گذشته در تماسی که با فرمانده سپاه هرمزگان داشتیم، آمادگی خود را برای کمک به مردم هرمزگان در صورت نیاز اعلام کردیم.

وی گفت: تفاهم نامه ای با اصناف برای کنترل بازار و مبارزه با گران فروشی منعقد شده و به زودی این امر انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید