اعلام آمادگی بسیج سازندگی کشور برای ساخت مسکن زلزله زدگان هرمزگان


ساعت: 14:18
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881399

سردار زهرایی با اشاره به نقش ویژه جهادگران هرمزگان در آواربرداری از منازل و استخراج 100 درصدی اموال زلزله زدگان از زیر آوار، گفت: بسیج سازندگی کشور آماده همکاری در ساخت و ساز ساختمان است. خانه های زلزله زدگان هرمزگان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ سردار محمد زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور با حضور میدانی در مناطق زلزله زده غرب هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمز ضمن تسلیت به خانواده های آسیب دیده زلزله گفت: بسیج و سپاه همیشه در ابتدای سوال و در درس به اتفاقات پیش بینی نشده واکنش نشان می دهد. ابتدا پایگاه جهادی خود را تشکیل داد.
مسئول بسیج سازندگی کشور گفت: قرارگاه جهادی به منظور شناسایی دقیق نیازمندان و نیازمندان، توزیع دقیق کالاها و خدمات بر اساس نیاز، غیر موازی کاری با نهادها، همپوشانی با یکدیگر برای کار هدفمند، مستمر و موثر تشکیل شد.
زهرایی با اشاره به برپایی اردوی جهادی شهید تهی نژاد در ساعات اولیه پس از زلزله هرمزگان گفت: اردوی بومی با حضور جهادگران بومی هرمزگان و 100 گروه از نقاط مختلف استان از جمله شهرستان های بندر راه اندازی شد. لنکه، بندرکمیر، بندرعباس و … حضور داشتند و بسیجیان از روز اول آمدند و تا آخر خواهند ماند.
وی افزود: دو مرحله مهم نجات مردم و بیرون آوردن وسایل مردم از زیر آوار بحمدالله به خوبی انجام شده و تمامی وسایل مردم از زیر آوار خارج و با کمک هلال احمر و سایر سازمان ها قرار داده شده است. . موقتی است
مسئول بسیج سازندگی کشور گفت: سردار سلامی 400 کلبه را برای اسکان موقت روستائیان بدون سروصدا به منطقه آورد که بیش از 100 کلبه نصب شد و در روزهای آینده همه آنها نصب و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. زیرا لشکر خود را خدمتکار می داند و خادم مردم می داند.
زهرایی اضافه کرد: اگر بنیاد مسکن و شهرسازی پس از ارزیابی منازل آسیب دیده به این نتیجه برسد که برای ساخت خانه نیاز به همکاری دارند، آماده همکاری هستیم اما مسئولیتی در قبال خانه سازی نداریم.
وی ادامه داد: ما آمادگی خود را برای همکاری اعلام می کنیم، مانند جاهای دیگر مانند سی شرد، سر پل ذهاب و… که با همکاری و تفاهم خانه ساخته ایم و یک سری وام بلاعوض و… مشروط به درک
رئیس بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: یکسری نیازها وجود دارد که باید در بسیج سازندگی پیگیری کنیم، از جمله اینکه آپارتمان های رسیده نیاز به کولر، موکت و پتو دارند. باید غذا را به یخچال مردم زیر آوار برسانیم.
زهرایی بیان کرد: آماده شده و به سپاه استان اعلام شده که هرکس هر چه در توان دارد ارسال کند و از امروز ارسال می شود و هر چه استان ها نتوانند از طریق مرکز و نهادهای بنیاد برکت، بنیاد علوی و محرومیت زدایی سپاه ارائه کنند. قصد دارد تا بخشی از آلام مردم را کاهش دهد زیرا مردم شایسته بهترین خدمات هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید