باید از کشتی ما عبور کنند تا جزایر خلیج فارس را از ما بگیرند


ساعت: 10:01
تاریخ انتشار: 1301/09/22
کد خبر: 1917576

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اهمیت جزایر ایرانی در تنگه هرمز گفت: باید از مسیر ما عبور کنند تا جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را از ما بگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده ناوگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در جشنواره شهدای وزاوی در دانشگاه امام حسین (ع) گفت: دشمن فرامنطقه ای در خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند باید بگذرد. البته از طریق بدن من و همرزمانش به کشور ما برسد.دشمن می داند که نمی تواند ما را شکست دهد.

وی با اشاره به معنای خلیج فارس ادامه داد: در نقشه های قدیمی زبان های قدیم خلیج فارس همیشه به همین نام خوانده می شد، البته اعراب که با ما دشمنی ندارند این منطقه را خلیج می نامند. اما اینها که با ما دشمنی می کنند به آن خلیج عربی می گویند در حالی که در همه نقشه ها به آن می گویند خلیج فارس. تا حسادت ایرانیان هست، پرچم، کشور دین ما باید در این عرصه بماند. پرتغالی ها در سال 1505 به این منطقه آمدند و 117 سال ماندند و قلعه های متعددی ساختند زیرا خلیج فارس منطقه مهمی است. در آن زمان نفت و گاز در خلیج فارس کشف نشده بود. پس از پرتغال، انگلستان به این منطقه آمد و ساکن شد. از آغاز قرن بیستم، ایالات متحده در خلیج فارس حضور داشته است. هزینه یک ناوشکن آمریکایی 2 میلیون دلار در هفته و یک ناو هواپیمابر 5 میلیون دلار در هفته است و آنها این مبلغ را برای اقامت در منطقه می پردازند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اهمیت جزایر ایرانی در تنگه هرمز گفت: اگر ابوموسی را از دست بدهیم، جزیره سیری که ایران در آنجا نفت و گاز تولید می کند و سپس تنب بزرگ و کوچک را از دست خواهیم داد. تنب که بهترین نقاط ماهیگیری است.» ما از دست می دهیم عمیق ترین نقطه خلیج فارس در همین منطقه است و برای کشور بسیار مهم است و اگر این منطقه از دست برود دیگر کنترلی بر خلیج فارس نخواهیم داشت. پس باید از کشتی ما عبور کنند تا این جزایر را از ما بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید