باید به امور جوانان و ترویج ازدواج آسان توجه جدی و مستمر داشت


ساعت: 12:59
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895316

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان کوگیلویه و بویر احمد:

هاشمی مهر گفت: با فرهنگ سازی ازدواج سالم و اصلاح تدریجی در جامعه می توان به سمت افزایش ازدواج و کاهش آمار طلاق حرکت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، سید جواد هاشمی مهر در جلسه ستاد کل امور جوانان استان بر لزوم فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت صدا و سیما، رسانه های گروهی و فضای مجازی در راستای ترویج ازدواج آسان تاکید کرد. افزود: مسئولان حوزه فرهنگی استان باید تلاش کنند تا ایمان مردم را به سمت ازدواج آسان و ساده جوانان سوق دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی رئیس جمهور خطاب به استاندار بر لزوم تاکید و فرهنگ سازی مکرر و نهادینه سازی تسهیل ازدواج جوانان اشاره کرد و گفت: بزرگان، شوراها، معتمدین، ائمه جمعه و جماعات، رسانه ها و صداوسیما و تلویزیون می تواند بهترین مروج سیره ائمه باشد.

وی مسکن و اشتغال جوانان را دو عامل مهم در امر ازدواج به موقع و پایدار عنوان کرد و اظهار داشت: تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، وام های کم بهره برای اشتغال زایی و تسهیلات ساخت مسکن از جمله طرح نهضت ملی مسکن، همه این موارد در برنامه دولت برای حل مشکلات جوانان دیده می شد.

وی با بیان اینکه نگاه جوانان به مشاغل دولتی نیاز به اصلاح دارد و تصریح کرد: آموزش فنی و حرفه ای برای جوانان و شرایط اشتغال ارزان و فعالیت دانش بنیان برای فارغ التحصیلان دانشگاهی زمینه را برای کار و فعالیت جوانان فراهم کرده است.

معاون امنیتی و اجتماعی رئیس جمهور به خطرات فضای مجازی در رابطه با ازدواج جوانان و اشتغال آنها اشاره کرد و گفت: فضای مجازی در برخی جاها تهدید دشمنان و در برخی جاها فرصت و تقویت سواد رسانه ای و فرهنگ سایبری برای جوانان است. افراد، در میان دیگران با دیگران، خانواده ها بسیار مهم هستند.

وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین و راهبردی ترین جلسات این جلسه است که باید به طور مرتب برگزار شود و در آن صورت حساب فعالیت بانک ها در خصوص پرداخت کمک هزینه ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان ارائه شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری گفت: با فرهنگ ازدواج سالم و اصلاح تدریجی آن در جامعه آمار طلاق کاهش می یابد و آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

وی ادامه داد: با ایجاد اشتغال، امید در بین جوانان و جامعه افزایش می یابد و با ساخت سرپناه و مسکن، جوانان احساس امنیت و آرامش می کنند و نتیجه همه این اقدامات در نهایت نشاط خانواده و جامعه است.

هاشمی مهر از تمامی دستگاه های فرهنگی، اقتصادی، اجرایی و بانکی استان خواست تا از همه توان در حوزه جوانان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه خانواده و آموزش و پرورش رسالت عمیق و سنگین و مهمترین جایگاه ترویج فرهنگ و تربیت اسلامی نسل جوان جامعه را بر عهده دارند افزود: در حوزه جوانان باید به ابعاد معنوی و معنوی زندگی توجه شود. حساب کنید زیرا رفاه مادی تنها عامل موفقیت است و زندگی شایسته و مطلوبی نخواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بر اهمیت تولد فرزند و افزایش جمعیت تاکید کرد و گفت: با وجود اینکه رشد جمعیت کم است اما اکثریت جمعیت استان را جوانان تشکیل می دهند که باید برای آنها سیاست گذاری و برنامه ریزی شود.

هاشمیمر جایگاه دانشگاه ها را در قبال مسائل جوانان بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: دانشگاه ها علاوه بر آموزش های پایه، پژوهشی و مهارت های کسب و کار مورد نیاز جامعه، باید تلاش بیشتری برای ایجاد دانش در مورد مسائل جوانان داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید