جشنواره حمایت از جوانان البرز باید مستمر باشد / نیاز به اقدامات خلاقانه برای ایجاد روحیه امید در بین جوانان

زمان: 16:11
تاریخ انتشار: 1400/07/29
کد خبر: 1778055

علی هاشمی گفت: نادیده گرفتن استعدادهای جوان در کشور و عدم استفاده از ظرفیت آنها فرصتی را برای جذب نخبگان به کشورهای خارجی ایجاد می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی هاشمی ، کارشناس فرهنگی در گفتگو با خبرنگار تیتریک در خصوص گام دوم رهبری ، آن را استراتژی جوانان در نیمه دوم انقلاب اسلامی خواند و گفت: این بیانیه باید مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در این زمینه گفت: رهبران در بخشهایی از این بیانیه با تأکید بر ظرفیت منحصر به فرد افراد نخبه و تحصیلکرده که آماده خدمت هستند بر تعیین تکلیف به جوانان تاکید کردند. بنابراین لازم است موضوع “اعتماد به جوانان” در راس امور همه دستگاهها قرار گیرد.

این کارشناس دلیل مهاجرت نخبگان را نادیده گرفتن این پتانسیل عنوان کرد و ادامه داد: وقتی استعدادهای جوان در کشور مورد توجه قرار نگرفته و از ظرفیت آن استفاده نمی شود ، کشورهای خارجی با شناسایی نخبگان سعی در جذب نخبگان دارند.

وی از “جشنواره جوانان موفق” ، یکی از ابتکارات امام جمعه کرج ، تقدیر کرد و گفت: “شناسایی جوانان نخبه و حمایت آنها برای اولین بار همزمان با بیان گام دوم توسط رهبر عالی انجام شد. در استان “.

این کارشناس تاکید کرد: چنین اقداماتی می تواند روحیه امید را در بین جوانان ایجاد کند و اقدامی برای شکوفایی سایر استعدادها در استان باشد. بنابراین ، این جشنواره و رویدادهایی از این قبیل باید به صورت پیوسته و برند برای استان تبدیل شود.

به هر حال ، هاشمی جمعیت جوان البرز را قابل توجه می داند و خاطرنشان می کند: جوانان باید به آموزش مهارت ها هدایت شوند تا مشکل اشتغال خود در روستاها حل شود.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید