نگاهی به وضعیت کتابخوانی در گچساران / اقدامات خلاقانه کتابداران روستایی برای کسب رتبه های برتر کشوری + تصاویر

ساعت: 13:55
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1786089

مدیر کتابخانه های عمومی گچساران گفت: خدمات کتابخانه های محله باعث رضایت اهالی شده و دقیقاً در همان جایی که احساس می کردیم کودکان و نوجوانان در خطر هستند، کتابخانه ایجاد کرده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کوروش حسنی، مدیر کتابخانه های عمومی گچساران در گفت و گو با صبح زاگرس درباره اقدامات این نهاد گفت: هفته کتاب را به همه کتابداران، نویسندگان و همه دوستداران کتاب تبریک می گویم. لازم به ذکر است تا سال 95 تنها پنج رئیس کتابخانه عمومی گچساران پیدا شد و امروز 13 رئیس کتابخانه عمومی نیز به مردم فهیم این شهرستان خدمات رسانی می کنند.

وی افزود: طرح هر منطقه کتابخانه ای در سال 95 به پیشنهاد کتابخانه های عمومی شهرستان اجرا شد.

حسنی افزود: اگرچه اولویت کتابخانه طبق برنامه، آسیب پذیری ها بود و جامعه هدف ما عمدتاً کودکان و نوجوانان بودند، زیرا اگر حتی یک نوجوان را از جرم نجات دهیم، راه اندازی همان فرد در ارتقای کیفیت بسیار موثر خواهد بود. زندگی در و من معتقدم اگر فرهنگ کتابخوانی را در بین ساکنان این محله ها ترویج کنیم، جرم و جنایت از بین خواهد رفت.

cfb05c9f 4c6c 43be 91cf 6ad3281f5afc خبر خاکستری

tn 8954 9 خبر خاکستریمدیر کتابخانه های عمومی گچساران ادامه داد: بنابراین این موضوع را آسیب شناسی کردیم و در جاهایی که احساس می کردیم کودکان و نوجوانان در خطر هستند، دقیقاً در همان مکان کتابخانه یک کار فرهنگی ارزشمند ایجاد کردیم که نتیجه آن بدیهی است. در سال های آینده منتشر می شود. «ما خواهیم داد.

حسنی بیان کرد: البته کتابخانه ها را از امانت گرفتن کتاب خارج کرده ایم و نه تنها خانه کتاب بلکه یک فرهنگسرای محله با برنامه های متنوع فرهنگی از جمله شاهنامه خوانی، حافظ خوانی، آموزش قرآن و نهج البلاغه است. ، روایت داستان، شعرخوانی، «جمع آوری و انواع جلسات کتابخوانی و معرفی کتاب و ده ها برنامه فرهنگی دیگر در این فرهنگسراها برگزار می شود که از جمله فعالیت های مستمر این کتابخانه ها است.

tn 8954 5 خبر خاکستریوی افزود: با این حال یکی از ملزومات هر محله کتابخانه است چرا که اگر 80 تا 90 متر زمین برای ساماندهی بافت شهری در هر محله و در گوشه فضای سبز این محله به کتابخانه اختصاص داده شود. آنگاه شهری زیبا و شاد خواهیم داشت.»

c2b2549d 26df 467a a2e1 8f8dbf45b02d خبر خاکستری

مدیر کتابخانه های عمومی گچساران ادامه داد: البته خدمات کتابخانه محله باعث رضایت ساکنین محله شده است و این ارتباط کتابداران ما با مردم محله باعث جذب خیرین و استفاده از ظرفیت آنها برای کمک به کتابخانه ها شده است.

tn 8954 2 خبر خاکستریوی افزود: اقدامات خلاقانه کتابداران فعال ما در کتابخانه های محله و روستا در زمینه برگزاری نشست های کتاب خوان و معرفی مشاغل به کودکان و نوجوانان با استقبال چشمگیری مواجه شده است که با همکاری مراکز فنی و حرفه ای شهرستان مورد استقبال قرار گرفته است. حرفه های مختلف را ارائه و ارائه کرد.

حسنی بیان کرد: در روستاهایی که دارای کتابخانه عمومی هستند تلاش شده که اهالی روستا اعم از کشاورز، کشاورز، خانه دار، کودک و نوجوان همه با کتاب سروکار داشته باشند و همه کارت عضویت در کتابخانه داشته باشند. «هیرآباد است که هیچکس در این روستا با کتاب بیگانه نیست.

f4d0a27d 61a3 481c 90fb 7050327e03e4 خبر خاکستری

tn 8954 6 خبر خاکستریوی بیان می کند: کتابخانه عمومی این روستا (ده جلیل) در سال 96 در بین صدها طرح کتاب دوستی روستا و عشایر مقام اول را کسب کرد و در سال 1377 در همین جشنواره برگزیده و جزو برترین ها شد. کتابخانه های 27000 پروژه در جشنواره باشگاه کتاب امسال.

حسنی در پایان گفت: کتابخانه رودکی این شهرستان در سال 97 در جشنواره باشگاه کودک و نوجوان با 27 هزار طرح جزء هشت باشگاه اول و کتابخانه پاسارگاد بهارستان این شهرستان نیز در جشنواره کودک و نوجوان برگزیده شد. ایران و یک باشگاه کودک در سال 1377

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید