رسانه ها باید روحیه اعتماد و امید را در جامعه ایجاد کنند/ فداکاری پرستاران و کادر پزشکی در تاریخ ثبت می شود

ساعت: 14:39
تاریخ انتشار: 14/9/1400
کد خبر: 1790972

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی آمده است;

آئین سیاسی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار و برخی موضوعات روز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ، آئین سیاسی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد و ائمه جمعه موضوعات مرتبط با موضوعات روز را به شرح زیر مطرح کردند.

رسانه ها باید روحیه اعتماد و امید را در جامعه ایجاد کنند

حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، گفت: پرستاری کار سختی است و پرستاران در طول درمان بیمار وظایف سخت تری نسبت به پزشک دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر رسیدگی به مشکلات پرستاران گفت: مسئولان و مردم باید قدر و جایگاه پرستار و پرستار را بدانند و پرستار جایگاه ویژه آن را داشته باشد. “

وی با بیان اینکه تلاش دشمنان برای ناکارآمدی نظام اسلامی است، تصریح کرد: فرصت ها و تهدیدها را تبیین می کنند، در شرایطی که مهمترین هدف اقدامات و توطئه های کنونی ناامید کردن مردم است، به مردم امید و اطمینان می دهند. یکی از مهمترین وظایف رسانه ها

قریشی با اشاره به اینکه مسئولان نباید به گونه ای رفتار کنند که موجب ناامیدی مردم شود، افزود: مردم ایران اسلامی نشان داده اند که همواره پشتیبان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف بوده اند.

وی افزود: اصلاحات اقتصادی و حل مشکلات کشور زمان بر است اما شدنی است و باید به دولت جدید مردمی فرصت داد تا سال ها با نگاهی امیدوارکننده این مشکلات را حل کند.

فداکاری پرستاران و کادر پزشکی در تاریخ ثبت خواهد شد

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به سالروز میلاد باسعادت حضرت زینب کبری (س) گفت: صبر، استقامت، صبر، صبر، شجاعت از جمله اقشار مردم است. ویژگی های حضرت زینب کبری (س).

امام جمعه میاندوآب افزود: حضرت زینب کبری(س) پس از حادثه کربلا و در میان گرفتاری ها و مشکلات در مجلس یزیدیان، در مقابل یزیدیان و دشمن ایستادگی کردند و حقیقت را بیان کردند.

وی روز میلاد حضرت زینب کبری (س) را به حق روز پرستار نامید و گفت: میدان نبرد و یک روز در عرصه مبارزه با بیماری ها.

حسن زاده با اشاره به اینکه کادر درمانی و پرستاران در دوران مبارزه با ویروس کرونا ایثار و شجاعت نشان دادند و به مردم خدمت کردند که قطعا اجر الهی دارد، پرستاران متصل و حتی بازنشسته به صورت خودجوش به میدان می آیند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه پرستاران روحیه خود را به زینب نشان داده اند، افزود: پرستاران رشد و تداعی روحیه فداکاری و ایثار حضرت زینب اکبری (س) هستند و از ایشان الگو گرفته اند. و همه مردم ایران اسلامی قدردان این عزیزان هستند.»

وی گفت: در حالی که در ایام ولیعهد این ویروس باعث ترس و وحشت همه می شد، پرستاران و پرستاران بر بالین بیمارانی چون زینب(س) می آمدند و از آنها مراقبت می کردند.

حسن زاده به شهادت پرستاران و مدافعان سلامت در ایام ولیعهد اشاره کرد و گفت: مبارزه با ولیعهد مانند میدان ایثار بود که در دوران جنگ و پرستاران حضرت زینب(س) وارد میدان تاج و تخت شدند و فداکاری کردند و ثبت کردند. داستان این افتخار و ایثار رقم خواهد خورد.

صهیونیست ها بیش از هر زمان دیگری سردرگم شده اند

امام جمعه پلدشت در خطبه های نماز جمعه پلدشت گفت: مجموعه پزشکی، پرستاران و سایر دستگاه های بهداشتی عملاً برکات سلامتی بزرگی را به جامعه می دهند و نقش پرستار در این میان نقش بسیار مهمی است.

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی با اشاره به روز پرستار و حضرت زینب کبری (س) گفت: سلامت و امنیت از نعمت های بزرگی است که مردم تا از آن محروم نشوند اهمیت و ارزش آن را درک نمی کنند.

وی با بیان اینکه مجموعه پزشکی، پرستاران و سایر دستگاه های بهداشتی در واقع نعمت بزرگ سلامتی برای جامعه هستند و نقش پرستار در این میان نقش بسیار مهمی است، افزود: پرستار در تلاش ذهنی و روانی مداوم است و چالش؛ خستگی روحی، کار با بیمار، درد، احساس وظیفه برای ارائه درمان جسمی و روحی به بیمار و بیمار بسیار طاقت فرسا و سخت است.

طالبی با اشاره به جنگ روانی صهیونیست ها علیه ایران، گفت: صهیونیست ها علاوه بر اقدامات لفظی عوامل سیاسی خود، در رسانه های داخلی و خارجی با ارائه اطلاعات گمراه کننده و گمراه کننده درباره ایران و هسته ای آن، کارزار گسترده ای را علیه ایران انجام داده اند. مقامات امنیتی و امنیتی تهدیدهای گسترده و بی‌سابقه‌ای مبنی بر قریب‌الوقوع بودن حمله نظامی اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران کرده‌اند؛ گیج‌تر از همیشه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید