موضوع ازدواج آسان باید مورد توجه خانواده ها باشد


ساعت: 16:31
تاریخ ارسال: 04/10/1401
کد خبر: 1879979

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی آمده است;

آئین دینی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار و موضوعاتی پیرامون مشکلات روز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آروم نیوز، آئین نماز جمعه در تمامی شهرها و نقاط آذربایجان غربی برگزار شد و ائمه جمعه به بررسی موضوعات روز پرداختند که به شرح زیر است:


موضوع ازدواج راحت باید دغدغه خانواده ها باشد

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) س)، گفت: ازدواج، دین را کامل می کند و نسل جامعه را افزایش می دهد.

وی افزود: موضوع ازدواج آسان موضوعی است که خانواده ها باید به آن توجه کنند و جوانان را به ازدواج آسان تشویق کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مسئولان و به ویژه مدیران مرتبط با موضوع جوانان و ازدواج باید برای تسهیل شرایط زندگی جوانان تلاش کنند. ازدواج و فرزندآوری در گرو تلاش مسئولان است و بر این اساس باید در این مسیر جدیت داشته باشند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان قضایی مبنی بر هوشیاری و مقابله با دشمنان اشاره کرد و گفت: اگر مردم و مسئولان در جنگ اقتصادی در کنار هم باشند، شاهد خواهیم بود. بهبود وضعیت و موفقیت در این شرایط.

حجت الاسلام قریشی ادامه داد: الگوبرداری از شرایط سخت دهه 60 و تلاش مسئولان و مردم برای عبور از شرایط موجود در کشور لازمه پیروزی در جنگ اقتصادی است.

وی بیان کرد: مردم ایران اسلامی در تمامی مقاطع تاریخی همواره پشتیبان نظام و مراجع بوده اند و با این تلاش ها و عزم ملی قطعا شاهد موفقیت خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: افزایش صادرات غیرنفتی در چند ماه اخیر نشان داده است که با عزم مدیران می توان اقدامات درخشانی انجام داد. امروز شاهد دیپلماسی منطقه ای و تقویت روابط با همسایگان هستیم و این رویه باید ادامه و تقویت شود.

وی بیان کرد: تلاش دشمن این است که نقاط ضعفی را برجسته کند که باید با بصیرت و هوشیاری در مقابل این تهمت ها قوی بود.

حجت الاسلام قریشی درباره وضعیت اجاره بها در کشور گفت: طبق فتوای رهبر انقلاب رعایت نرخ تعیین شده و عدم رعایت نرخ افزایش اجاره بها بر همگان واجب است. شرع هم مشکل دارد.


ازدواج آسان باید به یک دغدغه عمومی تبدیل شود


حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با تاکید بر ترویج ازدواج آسان در جامعه، تصریح کرد: ازدواج آسان باید به یک دغدغه عمومی تبدیل شود زیرا برخی بدعت هایی که امروزه در رابطه با ازدواج نهادینه شده است، مانع است. به ازدواج جوانان نیز تبدیل شده اند، این مایه نگرانی است.


امام جمعه میاندوآب افزود: مانور تجمل گرایی که در جامعه در خصوص ازدواج آغاز شده جای نگرانی دارد و لازم است همه احساس وظیفه کنند و با این تجمل گرایی مبارزه کنند..


وی با تاکید بر اینکه مهریه زیاد شرط خوشبختی نیست، گفت: ملاک ازدواج باید دستورات دین باشد و اسلام نیز بر ازدواج آسان و ساده تاکید دارد نه تجمل و مهریه و این همه ثروت..


حسن زاده تصریح کرد: علما نیز باید در تریبون ها و تریبون های مختلف موضوع ازدواج آسان را تبیین کنند و نسبت به مضرات تاخیر در ازدواج و تجمل گرایی در ازدواج آگاهی دهند..


امام میاندوآب در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه خود با اشاره به وحدت امت اسلامی، تفرقه و اختلاف را کار شیطان و لشکر او دانستند..


وی تصریح کرد: همه باید حول محور ولایت متحد شویم و بدانیم که مدیریت استان و استان مرکزی کلید سعادت است و پرچم استان قطعا ناجی است.


حسن زاده با اشاره به ضرب سکه اسلامی در زمان امام محمد باقر (علیه السلام) افزود: حذف دلار از معاملات همانطور که مقام معظم رهبری (مجلس العالی) فرموده اند در واقع نشات گرفته از همین فرمایش امام محمد باقر (ع) است. ).


امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه متأسفانه برخی در مسائل مالی همه چیز را با دلار مرتبط می دانند، تصریح کرد: قطعاً اگر این بحث را از معادلات داخلی حذف کنیم و دلار را کنار بگذاریم و در واقع سیاست امام محمد باقر (ع) قابل اجرا باشد. آنگاه نتیجه مثبت آن را خواهیم دید.


وی با اشاره به اینکه شیعه نباید افراط و تفریط داشته باشد، گفت: شیعه باید محور وحدت باشد نه محور تفرقه و این را امام خمینی (ره) فرمودند ما اسلام ناب محمدی (ص) را ترویج می کنیم. ) و بنابراین ما امروز محور مرجع هستیم. مسلمانان عالم هستند و ما با دشمنان و اسلام آمریکایی مخالفیم و نقطه شروع مسلمانان هستیم.


حسن زاده با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی و بیان اینکه حامی ظالم در دنیا مدعی حقوق بشر شده است، افزود: امروز آمریکا و امثال آن که از حقوق بشر صحبت می کنند، خودشان ضد بشری، ضد بشری و ضد بشری هستند. -معنویت


امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه امروز دشمنان به دنبال این هستند که امپراطوری رسانه ای را جایگزین جلادان و شهدا کنند، تصریح کرد: باید در مقابل این توطئه های دشمنان و دشمنی که در آفریقا مسلمانان را به خاک و خون کشید، هوشیار باشیم. مسلمانان سکوت کرده و با حقوق بشر مبارزه می کنند.


آمریکا ناقض حقوق بشر است که مسئولیت آن را بر عهده دارد

حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به اینکه آمریکا ناقض حقوق بشر است که خودش مسئول آن است، گفت: این داستان 60 سال جنایات حقوق بشری آمریکا علیه ایران از کودتای 28 مرداد 1332 تا کنون است، کشوری که مسئول بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی و کشتار سه میلیون ویتنامی بوده است. هرگز در هیچ یک از سازمان های بین المللی به دلیل جنایات جنگی خود محاکمه نشده است.

امام جمعه چهاربرج همچنین به نقض حقوق بشر توسط آمریکا در سطح داخلی این کشور اشاره کرد و افزود: آزادی حمل اسلحه و نقض حق حیات شهروندان، نژادپرستی، خشونت قضایی، نقض حقوق مسلمانان و نقض حقوق مسلمانان. حقوق زنان نمونه هایی از نقض حقوق بشر توسط ایالات متحده است که در سطح داخلی است.

وی همچنین به نقض حقوق بشر توسط آمریکا در سطح بین المللی اشاره کرد و گفت: دخالت در امور داخلی کشورها، حمایت از تروریسم، بی توجهی به نقض حقوق بشر از جمله مصادیق نقض حقوق بشر توسط آمریکا در سطح بین المللی .

جلالی تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا در طول تاریخ سابقه تیره و ضخیم نقض حقوق بشر علیه ملت بزرگ ایران را دارد که نمونه های بسیاری از جمله کودتای 28 مرداد 1332 و سرنگونی حکومت ایران را می توان مشاهده کرد. دولت ملی -ر و شهادت 290 مسافر و خدمه ذکر شد.

امام جمعه چهاربرج افزود: شاید یکی از بزرگترین موارد نقض حقوق بشر علیه ایران توسط دولت آمریکا اعمال تحریم های اقتصادی و مالی گسترده از ابتدای انقلاب تا کنون باشد که تقریباً تمام نقاط کشور را تحت تاثیر منفی خود قرار داده است. نتایج همچنین بدین ترتیب، ترور وحشیانه سردار سلیمانی توسط پهپاد آمریکایی در سال 2020 مصداق تروریسم دولتی و جنایتی آشکار در نقض اصول اساسی حقوق بین الملل است.

وی گفت: آمریکا در مسیر اهداف خود از حقوق بشر برای تسلط بر سرنوشت ملت ها و اعمال انواع فشارها بر دشمنان خود استفاده کرده است.

جلالی به روز ازدواج اشاره کرد و تصریح کرد: در فرهنگ اسلامی خانواده اولین کانونی است که شخصیت افراد در آن شکل می گیرد و خانواده شکل کوچکی از اجتماع و جامعه است و هر فردی ابتدا در خانواده تربیت می شود. هر جای دیگر.

وی با بیان اینکه خانواده کشور کوچکی است که اداره و مدیریت آن بسیار مهم است، تصریح کرد: یک خانواده باید حواسش به دشمن باشد تا قوی بماند، امروز دشمن برای سست شدن بنیان خانواده تلاش زیادی می کند. دشمنی که باعث فروپاشی کانون خانواده در غرب شد.

امام جمعه چهاربرج افزود: ابراز محبت، حسن معاشرت (احترام و تشکر متقابل)، همکاری متقابل، صبر در برابر ناملایمات، کسب رضایت، غفلت و رازداری و رعایت حقوق از جمله وظایف برای تحکیم بنیان خانواده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید