با این تغییر عمده کمک نقدی خرداد جمعه شب واریز می شود

با این تغییر عمده کمک نقدی خرداد جمعه شب واریز می شود

میزان یارانه نقدی خانوارهای تحت پوشش سازمان اجتماعی و کمیته امداد امام خمینی (ره) 20 درصد افزایش می یابد.

با پیشنهاد لیست محصولات الکترونیکی، بسیاری از مردم تصور می کردند که به جای پول نقد، تعدادی کالای بی مصرف و بی کیفیت دریافت می کنند. با اجرای آزمایشی این طرح، این نگرانی برطرف شد و مشخص شد که دریافت برگه محصول اجباری نیست. اعتبار کارت الکترونیکی یک ماه زودتر به دست مشمولان می رسد تا این افراد بتوانند بهتر از آن استفاده کنند، اما افرادی که همچنان مایل به دریافت یارانه نقدی هستند حق خود را دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در مرحله اول برای کمک به خانوارهای تحت پوشش سازمان اجتماعی و کمیته امداد امام خمینی (ره) افزایش 20 درصدی اعتبار یارانه از ساعت 17 اجرا می شود. امروز.

البته شرط استفاده از این افزایش اعتبار، خرید بالای 70 درصد یارانه است که برای هر نفر معادل 320 هزار تومان است. به این معنا که مثلاً مشمولان یارانه 400 هزار تومانی در صورت استفاده از کالابرگ می توانند معادل 480 هزار تومان دریافت کنند.

خبری از کارت و کوپن نیست

کالابرگ ممکن است برخی از همان برگه های کوپن قدیمی را یادآوری کند. اما در این طرح خبری از ارائه کارت بانکی جدید یا کوپن کاغذی نیست.

در واقع مبلغ مورد نظر به کارت های بانکی سرپرستان خانوار واریز می شود و می توانند با گشت و گذار در مغازه ها معادل مبلغ مورد نظر را دریافت کنند.

طرح فاکتور الکترونیکی شامل چه ویژگی هایی است؟

شیر کم چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات (ماست پرچرب پگاه)، شکر، حبوبات و گوشت گاو منجمد 11 مورد اصلی در طرح محصولات الکترونیکی هستند.

6 فروشگاه زنجیره ای بزرگ در این طرح مشارکت دارند و بارکد خوان در شهرهای کوچک و روستاها برای فروشندگان نصب می شود تا امکان دسترسی مردم و امکان استفاده عمومی از کالاهای الکترونیکی فراهم شود.

تمامی خانوارهای مشمول طرح می توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتباری «شما» و یا شماره گیری *500*1463* از مانده اعتبار خود مطلع شوند.

سایر خانوارهای دهک اول تا سوم نیز در مرحله بعدی اجرای طرح تحت پوشش قرار می گیرند که با اجرای فاز بعدی اطلاع رسانی خواهد شد.

طرح الکترونیک کالابرگ سال گذشته در چهار استان هرمزگان، قزوین، گیلان و مرکزی اجرا شد. اکنون به عنوان طرح ملی در 31 استان کشور اجرا می شود. اجرای طرح فهرست سهام الکترونیکی یک تکلیف قانونی و به تصویب مجلس رسیده است و دولت نیز بارها اعلام کرده است که تصمیمی برای حذف یارانه نقدی وجود ندارد. بنابراین مردم و متقاضیان می توانند کالای الکترونیکی یا یارانه نقدی را انتخاب کرده و خرید خود را به صورت اعتباری انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید