با این جوانانی که فریبت دادند به سراغت می آییم/ ورزشکاران میدان جنگ مدال را با لوح آویزان کردند.


ساعت: 12:47
تاریخ انتشار: 1301/07/18
کد خبر: 1902398

فرمانده کل سپاه گفت: به دشمنان خارجی که می خواهند در داخل کشور آشوب ایجاد کنند می گوییم با همان جوانانی که شما را فریب دادند به سراغ شما خواهیم آمد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرلشکر پاسدار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در دومین کنگره شهدای ورزش کشور اظهار داشت: فرصت حضور و بهره مندی از فضای بیش از 5000 شهید جاوید و مفاخر ورزش سرافراز را داشتم. انجمن. 5000 ستاره درخشان و بی غروب که همیشه در آسمان افتخار این کشور و عرصه ورزش می درخشند. ما در جمعی نزدیک از خانواده های شریف، صبور و بزرگوار شهدا هستیم، عزیزانی که آرزوهای خود را فدای عزت، امنیت، حیثیت و عزت کشور بزرگ کردند. بین خانواده شهدا و ایثارگران فرق است; تفاوت و ارزش کمیاب این است که شهید با لقای خدا و جاودانگی در شهادت به آرزوی خود می رسد، اما خانواده شهید همه آرزوهای خود را فدا می کنند و این هنر بزرگتری است. در برابر این خانواده‌های عزیز سر تعظیم فرود می‌آورم و دست مبارکشان را می‌بوسم و خاک پایشان را به لطف چشمانم، هر چند کوچک و ناچیز هستم.

وی افزود: شهدای ما زیباترین و هنرمندانه ترین نقش ایمان را در عرصه های سخت به نمایش گذاشتند، آنها به ما آموختند که از شوک و شهامت نیروهای به ظاهر مهیب شیطانی نترسید. برای افراد مؤمنی که به عظمت خداوند ایمان دارند، نیروهای شیطانی در نظر گرفته نمی شوند. تحقیر شهدا به قدرت شیاطین را در میدان های سخت جنگ دیده ایم. زیرا ملوانان ما در عملیات تسخیر اسکله الامیه از امواج دریا نترسیدند و کیلومترها را با سلاح شنا کردند تا اسکله نفت را از وجود متجاوزان پاکسازی کنند. با هم در امواج سوگند یاد کردند که اگر راه را پیدا کردند حقشان را به فقرا بدهند تا صفحه ابدی به مجموعه افتخارات دوران دفاع بیافزایند.

سلامی ادامه داد: آنهایی که از میدان مین و سیم خاردار و باران آتش و توپ نترسیدند و دلشان به لرزه نیفتاد. ورزشکاران ما هم از همین نوع بودند، با زیباترین سلوک، سرشار از غیرت و دلاوری و جوانمردی به جبهه رفتند. آنها بر منیت های خود غلبه کردند و با روحیه ای بالا و اراده ای قوی به رویاهای زیبا و رویاهای بزرگ خود اعتماد کردند. آنها به دنبال این هستند تا پرچم و سرود مقدس کشورمان را برافراشته و اعلام کنند. مردم هر وقت در میادین هستند دستان خود را به آسمان بلند می کنند تا این نمایندگان ملت عزت خود را به رخ بکشند. وقتی پیروز می شوند خدا را می پرستند و مغرور نمی شوند و از خدا و از دعای مردان می دانند که این افتخار ورزش است. ورزشکاران میدان نبرد از همه این آرزوها دست کشیدند و مدال را با لوحی به گردن آویختند. یعنی اوج عزت و جوانمردی. فتوت را از امیرمومنان آموخته اند.

سلامی با اشاره به شهدای ورزش بیان کرد: این شخصیت قهرمانان ماست، چه شهیدی مثل ابراهیم هادی و چه رزمنده جاوید غلامرضا تهتی که تمام وجودشان عشق به وطن، کشور و ملت بود. تعداد این جوانان با سوابق اصیل، خداپسندانه و انقلابی در جامعه ورزشی ما بی شمار است. رهبر عزیزمان فرمودند جامعه ورزش سالم و شریف است. این را در صحنه های مختلف دیده ایم. زمین های ورزشی مملو از افتخارات است.

وی با بیان موفقیت ها در عرصه ورزش تاکید کرد: قله ها را جوانان دنیا فتح می کنند. بعد از انقلاب زنان در سراسر جهان با عزت و حجاب و معصومیت و پاکی می درخشند. برخی دیگر از این زنان الگو می گیرند. با حفظ حیا و عفت و نجابت قهرمانانه می جنگند و افتخار می آفرینند. می توان گفت هیچکس به اندازه ورزشکاران پرچم و سرود ما را بلند نکرده است. هر وقت وزنه برداران وزنه می زنند، ناخودآگاه از جایم بلند می شوم یا وقتی کشتی گیران با حریف خود دست و پنجه نرم می کنند، بدنم را فشار می دهم و ثانیه ها را تماشا می کنم. اینطوری کشور پیشرفت کرده است. عزیزان ما در تمامی رشته های ورزشی متعارف سخت می جنگند. ما از نام، تیراندازی، ووشو، دو و میدانی یا هر ورزش دیگری نمی ترسیم، کم کم داریم نام ها را پشت سر می گذاریم و خودشان اسم می شوند و به ایران آن چیزی را که لیاقتش را دارد می دهند. مثل جوانان توانمند بسیجی، سپاهی و ارتشی ما که ایستادند و عظمت کشور را مطرح کردند و دنیا را از نزدیکی مرز ایران فراری دادند.

سردار سلامی با اشاره به دستاوردهای ایران گفت: ملت ایران همانطور که هر چالشی را به فرصتی بزرگ تبدیل کرده است، می تواند بر قدرت های بزرگ دنیا غلبه کند. تحریم ها را به خودکفایی رساندند. دشمن برای برهم زدن این شکوه و از بین بردن دستاوردهای بزرگ و جلوگیری از بازپس گیری اجلاس سران و نابودی امنیت و صلح ملی از رسانه ها در اتاق های فکر واشنگتن، نیویورک، اروپا و ریاض خط و با القای شیطانی گرفته است. دشمنان نمی توانند این درخشش را ببینند و ایران بزرگ و سربلند را ببینند. به همین دلیل با پیشنهادات شیطانی فضای مجازی راهی را باز کرده اند تا نبرد را وارد ذهن و قلب جوانان کنند.

وی با توصیه به جوانان برای ابراز رکود بیان کرد: چند تن از جوانان تحت تأثیر قرار گرفته اند و می گوییم دشمن را بشناسید و شطرنج سیاسی علیه کشور نشوید و با افکار دشمن حرکت کنید و پیاده سربازان ژنرال های خود شوید. نیروهای کشور برای حمله و کشتن. آنها از کشتن شما لذت می برند و خیرخواه شما نیستند، آنها شیطان هستند. این همه عزت و عظمت و کرامت سیاسی و فنی و علمی حاصل ریخته شدن خون صدها شهید جوان است. صورت آنها را نگیرید و مراقب باشید. شما که بسیجیان را شهید می کنید در غرب کشور در دمای 40 درجه زیر صفر یخ زده اند تا حریم نوامیس را در شب پاسداری کنند یا با بولدوزر به زمین می ریزند. تابوت ها هنوز اجساد مردان جوانی را که از میهن دفاع کردند دفن می کنند. چرا در خیابان به آنها حمله می کنید و ناموس شما مانند ناموس دشمن است؟! میشه تاریخ رو جواب بدین چرا این گونه رفتار می کنید آیا این نظام جز استقلال، آزادی از اراده دشمن، رفع محرومیت ها، پیشرفت، امنیت، رفاه و عزت برای مردم کاری انجام می دهد؟ او با دشمنان روبرو نشد، چرا به این مقام آسیب می رسانید و سخنان حق را نمی شنوی؟ چرا هیجان کاذب به پا می کنید و به قرآن و پرچم و مسجد توهین می کنید؟ آیا آمریکا چیز دیگری می خواهد؟ شما نباید در جاده واشنگتن-تهران رانندگی کنید.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با قدردانی از مردم گفت: من قدردان ملت ایران هستم و آرزوی کشته شدن من تسریع شده است. این ملت هرگز به صدای بیگانه پاسخ نداد و خط خود را از اضطراب جدا کرد و با حماسه ای بزرگ با سناریوی خطرناک روبرو شد. درود بر این افراد شجاع و با بصیرت. دشمن خورشید را در آسمان ظهر انکار می کند. وقتی رهبر عزیز به عنوان یک نیروی مسلح ظاهر می شود، دشمن انکار می کند. برهنگی افتخار آنهاست. آیا این مسیر را می خواهید؟ به جوانان خود نصیحت کنید و نگذارید اذیتتان کنند. ما در این صحنه مانند صحنه های سخت پیروز خواهیم شد و دشمن قادر به مقابله نیست، اما به دشمنان بیرونی خواهیم گفت که با جوانان فریب خورده به سراغ شما خواهیم آمد. این جوانان به دامان ملت باز می گردند. ما از آنها انتقام خواهیم گرفت، مراقب رفتار خود باشید. ما به شما هشدار می دهیم که دست از این رفتارها بردارید. شما قبلا ما را امتحان کرده اید، ما به شما مراجعه می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید