جوانانی چون امام محمد باقر (ع) باید با علم و درایت با دشمن مقابله کنند


ساعت: 14:54
تاریخ انتشار: 1401/04/16
کد خبر: 1881609

زهرا مفتاحی گفت: جوانان برای نجات و حرکت در مسیر صحیح سیره اخلاقی و عملی امام محمد باقر(ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا مفتاحی کارشناس علوم قرآنی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: امام باقر(ع) پیشگام علم بودند و در گسترش معارف اسلامی و تربیت شاگردان ممتاز نقش بی بدیلی داشتند.

وی ادامه داد: امام با تکیه بر علم و حکمت با حکومت نامشروع بنی امیه مبارزه کرد و سرانجام توسط هشام بن عبدالملک در مدینه کشته شد.

مفتاحی افزود: امام باقر(ع) به عنوان بهترین مفسر قرآن، با بازخوانی تفاسیر آیات، بسیاری از ابهامات را برطرف می کند و همواره از آیات قرآن برای اثبات ادعای خود استفاده می کند.

این کارشناس گفت: امام پنجم الگوی کم نظیری برای جوانان در علم آموزی و کسب علم است زیرا با علم می توان به سرعت به قله های پیشرفت رسید.

وی بیان کرد: اهمیت کسب علم و دانش در کشور بدیهی است اما جوانان باید در جوانی به آن دست یابند تا بتوانند در جامعه از آن بهره مند شوند.

مفتاح با اشاره به اینکه بهترین بستر برای استفاده از تحقیر دشمنان اسلام، نشر معارف دینی و تربیتی با منابع علمی است، افزود: دشمن در تلاش است تا مردم جامعه را نسبت به اعتقادات دینی منفعل کند که با شایعه سازی پاسخ داد.

وی با بیان اینکه امام باقر(ع) بنیانگذار دانشگاه بزرگ اسلامی است، گفت: تولید علم نیاز اصلی امروز جهان اسلام است و علمای ما با کمک علم توانسته اند بسیاری از تحریم های دشمن را خنثی کنند. و تن دشمن را تکان بده .

مفتح در پایان خاطرنشان کرد: جوانان برای رستگاری و داشتن مسیر صحیح زندگی باید سیره اخلاقی و عملی امام محمد باقر(ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید