هجمه های تند علم الهادی به نخبگان: مهاجرت می کنند چون به دنبال چنین درآمدی و خودروهای لوکس برای رانندگی هستند/ چه امکاناتی دارم؟

هجمه های تند علم الهادی به نخبگان: مهاجرت می کنند چون به دنبال چنین درآمدی و خودروهای لوکس برای رانندگی هستند/ چه امکاناتی دارم؟

علم الهادی درباره مهاجرت نخبگان گفت: عناصری هستند که سال ها از امکانات کشور استفاده کرده اند و به سطح نخبگان رسیده اند اما به دلیل اینکه امکانات رفاهی بیشتری را در کشور همسایه فراهم می کنند چشم بر آنها می بندند. رنج ملتشان راندن ماشین شیک تر و زندگی در خانه بزرگتر آرام آرام این انگیزه مهاجرت را تقدیس می کنی؟ به نظر شما یک دولت یا دولت برای محافظت از این افراد چه باید بکند؟ آیا این بدان معناست که به بهای تقویت اختلاف طبقاتی و سلب بسیاری از حداقل های آسایش، امیال نفسانی و میل فرد به کسب ثروت نامحدود را برآورده می کند تا تنها او از کشور خارج نشود؟

به گزارش «انتق» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده فقیه در خراسان رضوی، سید احمد علماملهادی در دیدار صمیمانه با دانشجویان، معلمان و تشکل های دانشگاه علوم پزشکی مشهد که عصر شنبه برگزار شد. به میزبانی سالن اجتماعات مجتمع شهدای سلامت مشهد، دانش آموز را روز مظلومیت توأم با اقتدار و مجاهدت قشر ایثارگر دانش آموزان و آغاز نهضت علیه استکبار برای نجات کشور دانست و اظهار داشت: روزی دانش آموز را روز مظلومیت توأم با اقتدار و مجاهدت قشر ایثارگر دانش آموزی دانست و بیان کرد: جنبش 16 آذر دو ویژگی مهم دارد. یکی از آنها آغاز حرکت عظیم علیه استکبار در قشر عزیز و محترم دانشجو است و دومین ویژگی این است که ماهیت و چهره واقعی استکبار در ایران بر تاریخ و همه مردم آشکار شده است. به همین دلیل است که می گوییم این روز عامل مهم دشمنی شده است تا بدانیم چنگ ناپاک استکبار تا کجا می تواند بر مصالح یک ملت سایه افکند.

و افزود: 25 آذر 1332 نشان داد که اگر قرار است جبهه واحدی در مقابل این استکبار تشکیل شود باید رهبر جریان علمی یک کشور شود. مسئولیت این تقابل حق و باطل نیز بر عهده عزیزترین و روشنفکرترین اقشار جامعه است، یعنی. دانشگاهیان و دانشجویان

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ضمن تشریح جزئیات واقعه 25 دی 1332 خاطرنشان کرد: در 28 مرداد 1332 کودتای آمریکایی در این کشور حکومت ملی و مردمی را سرنگون کرد و بر تمامی عرصه های زندگی اجتماعی مردم مسلط شد. . چند ماه پس از آن در حالی که مردم در چنگال دشمنان سرسخت کشور گرفتار شده بودند و دلسوزان ایران یا در تاریکی سلول های جهنم ساواک گرفتار شده بودند یا به دار آویخته بودند، رئیس جمهور خبیث آمریکا قصد داشت برای دریافت مدرک دکترای افتخاری خود به ایران بیاید. دانشگاه تهران، اما قیام دانشجویان آزاده ایرانی به جنایتی عظیم ختم شد و حکومت ظالم وقت ترجیح داد برای دفاع از منافع آمریکا در کشور، سه جوان مظلوم اما قدرتمند را قربانی رئیس جمهور خبیث آن کشور کند.

وی در این جلسه در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر لزوم جلوگیری از مهاجرت نخبگان دانشگاه تاکید کرد: عزیزم علم و دانش خوب است و راه پیشرفت ملت را باز می کند اما علم و دانش با دین و ایمان همراه نباشد. کار او به جایی می رسد که یک دانشمند سال ها بر اساس امکانات یک کشور و ملت رشد می کند، اما وقتی به اوج بلوغ علمی می رسد به کشورهای خارجی می رود تا علم خود را فقط در اختیار آنها قرار دهد. برای پول بیشتر این بزرگترین ضرر برای ملتی است که مردمانی بافرهنگ دارد، اما افراد بافرهنگ هیچ دلبستگی به کشور و ملت خود ندارند. بخصوص در رشته های تخصصی شما که قرار است همه دردها و آلام مردم را کم کند.

یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برادر کوچکم!، خواهر کوچکم!، عزیزم، انگیزه مهاجرت را باید اول از همه در مهاجر جستجو کنی. درست است که تحصیلکرده های ما باید کیفیت زندگی خوبی داشته باشند، اما وقتی هدف کسب درآمدهای کلان باشد، دیگر انگیزه مقدس و شریفی نیست. معنی این کلمه چیست؟ آیا این بدان معناست که وضعیت ما در این کشور به جایی رسیده است که حتی علمای ما نیز از خودکفایی و پاکدامنی خود ناامید هستند؟ یا نه، سوال این است که فرد به دنبال چنین درآمدی است و چون این وضعیت در کشور تامین نمی شود، راهی برای خروج از کشور پیدا می کند؟

وی بیان کرد: در کشوری که زنان و مردان تحصیل کرده ما برای درمان تخصصی و درجه یک روستای محروم و احقاق حق تحصیل به دورافتاده ترین روستاهای کشور سفر می کنند، از سوی دیگر عناصری وجود دارد. که سالهاست از آسایش محروم بوده اند، کشور از آن استفاده کرد و به سطح نخبگانی رسید، اما به صرف اینکه در کشور همسایه آسایش بیشتری را فراهم می کنند، چشم خود را از رنج مردم خود می بندد تا با خودروی لوکس تر رانندگی کنند و زندگی کنند. در یک خانه بزرگتر آیا این انگیزه مهاجرت را تقدیس می کنید؟ به نظر شما یک دولت یا دولت برای محافظت از این افراد چه باید بکند؟ آیا این بدان معناست که به بهای تقویت اختلاف طبقاتی و سلب بسیاری از حداقل های آسایش، امیال نفسانی و میل فرد به کسب ثروت نامحدود را برآورده می کند تا تنها او از کشور خارج نشود؟

امام جمعه مشهد در پاسخ به سوال یکی دیگر از نمایندگان تشکل های دانشجویی که حجاب را عامل اصلی هجرت می دانند، اظهار داشت: طبق ارزیابی و بررسی های انجام شده اخیرا حجاب توسط بخش قابل توجهی از جامعه ما به عنوان یک فضیلت شناخته شده است. مردم؛ حتی کسانی که حجاب ندارند. در این شرایط به نظر شما دولت باید از حقیقت و واقعیت که اکثریت جامعه ما آن را فضیلت می دانند منحرف شود تا فقط یک نفر هجرت نکند؟!

وی افزود: ببینید عزیزان من حجاب اجباری نداریم. من با اجباری بودن حجاب در ایران موافق نیستم. این فضیلتی است که باید برای مردم توضیح داده شود و کار فرهنگی می طلبد. اصلا نباید حجاب را به مردم تحمیل کرد. این را بارها در تریبون های مختلف از جمله نماز جمعه و غیره گفته ام. اما آسیبی که امروز در کشور وجود دارد بحث بی حجابی است و بی حجابی به عنوان یک چالش سیاسی و اجتماعی با موضوع اصلی حجاب متفاوت است زیرا امروز کاربرد آن تغییر کرده و دشمن امیدوار است از آن استفاده کند. برای به دست آوردن تسلط سیاسی.

علم الهادی با بیان اینکه بی حجابی مصداق عینی جرم سیاسی است، خاطرنشان کرد: اگر سنگینی دین از زیر پای جوانان ما کشیده شود، این جوانان دیگر در برابر استکبار مقاومت نمی کنند. بحث حجاب از یک آسیب فرهنگی به یک آسیب سیاسی و اجتماعی تبدیل شده و دشمن را به استفاده ابزاری برای سلطه سیاسی امیدوار کرده است. به همین دلیل در سخنان رهبر معظم انقلاب نپوشیدن فریج جرم سیاسی محسوب می شد. حالا در این شرایط شما می گویید که آرزوهای صادقانه این گونه افراد را به نظر اکثریت مردم ترجیح دهیم و کشور را به حاکمیت غرب بسپاریم تا به سادگی نرود؟

نماینده فقیه خراسان رضوی ضمن خطاب به دانشجوی جوانی که از نقش وی در انتصابات پرسیده بود، گفت: امام جمعه منصب رسمی نیست و فقط در ماهیت نصیحت و ارشاد است و مدیران در هر راه حلی می توانند استقلال کامل داشته باشند. از این منظر امام جمعه نه صاحب مسئولیت بلکه صاحب رسالت است و در بعد اول مسئولیت اقامه عبادت جمعی خدا را بر عهده دارد و در بعد دوم فقط برای بدست آوردن با مردم صحبت می کند. رضای خدا و تبیین دین او.

علم الهادی تصریح کرد: درباره من حرف های زیادی زده می شود و هرکسی در این شهر آنچه را که می خواهد به ما نسبت می دهد. برادران و عزیزان من، من برای چندمین بار اینجا هستم تا مشخص کنم که در قرار ملاقات ها نقشی ندارم. جنبه دیگر موضوع کنسرت است. 18 سال است که در این شهر کنسرتی برگزار نشده است و برخی دوست دارند بگویند علم الهدی این قدرت را دارد که 18 سال از برگزاری کنسرت در مشهد جلوگیری کند. چه امکاناتی دارم؟ شهر مسئول است. مسئولان جلسه ای تشکیل دادند و تصمیم گرفتند که برگزاری کنسرت به فضای فرهنگی و روح معنوی شهر امام رضا (ع) لطمه بزند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سوال نماینده یکی از تشکل ها مبنی بر لزوم حمایت از ازدواج دانشجویی، تصریح کرد: عزیزان من آنچه به شما توصیه می کنم ازدواج است. منظورم این است که این رسالتی است که نهاد حاکمیتی در دانشگاه ها برای ایجاد، تثبیت و ساختار ازدواج دانشجویی دنبال می کند. ازدواج نقطه شروع زندگی انسان و استقلال هر عنصر هدفمند و فرهنگی در جامعه است و صرف رعایت فرهنگ ساده زیستی، توکل به خدا و شروع زندگی زناشویی، انسان را در رسیدن به مراتب دنیوی و اخروی پیش می برد.

در ابتدای این جلسه نمایندگان چند تشکل دانشجویی به بیان نظرات و مطالبات خود پرداختند. نماینده جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از نقش آیت الله علم الهادی در انتصابات استانی پرسید و گفت: جوان اندیشمندان و دانشجویان فرهیخته در دانشگاه های مختلف استان باید بدانند که شما چه تأثیری در انتصابات استانی دارید. برخی از چالش های سیاسی که امروز در مشهد وجود دارد با دخالت و حمایت شما قابل حل است. در این راستا انتظار می رود برخی اختلافات را در سطح شورای شهر و سایر نهادها برطرف کنید.

نماینده انجمن اسلامی دانش آموزان همچنین بر ایجاد فضای آرام در استان برای مطالبه گری آزادانه و بدون ترس تاکید کرد. در حال حاضر بیش از 96 درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود، اما باید از این وضعیت محافظت کرد تا مهاجرت پزشکان و کادر درمانی منجر به اتلاف نیروی انسانی نشود. آقای علم الهادی بخش قابل توجهی از این مهاجرت ها به دلیل حجاب است. درست است که حجاب دستور دین است، اما آیا حجاب اصل دین است؟ آیا حجاب را متحول کرده ایم؟ آیا معرفی حجاب ارزش مهاجرت نخبگان را دارد؟

نماینده جهاد دانشگاهی بر لزوم حمایت از فعالیت فرهنگی دانشجویی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: مگر نه این است که دانشگاه متعلق به دانشجویان است نه دانشجویان مال دانشگاه؟ اما امروز همان افرادی که دانش آموزان را مؤذن جامعه و رکن مهم مطالبه گری می دانند، کمترین توجهی به دانش آموزان ندارند و تحقیر بی نظیری را بر این قشر فرهیخته و جوان تحمیل می کنند. به گونه ای که کوچکترین اقدامی در حوزه فرهنگی با سنگسارهای متعدد از سوی نهادهای مختلف مواجه می شود و دانشجویان در فضای داخل دانشگاه محصور می شوند.