علم الهادی: افرادی که به توصیه های من گوش می دهند بر اساس اعتقادات شخصی خود هستند نه جبر

علم الهادی: افرادی که به توصیه های من گوش می دهند بر اساس اعتقادات شخصی خود هستند نه جبر

حجت الاسلام علم الهادی امام جمعه مشهد گفت: عده ای می خواستند شهر امام رضا (ع) را به دو قسمت تقسیم کنند تا فقط قسمت محدودی از مشهد و قسمت اعظم آن شهر زیارتی شناخته شود. از به عنوان یک مرکز گردشگری ارائه خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: برخی می خواستند شهر امام رضا (ع) را به دو قسمت تقسیم کنند تا قسمت محدودی از مشهد به عنوان شهر زیارتی شناخته شود و قسمت بزرگتر آن زیارتی شود. به عنوان مرکز توریستی ارائه شده است.

حجت الاسلام سید احمد علم الهادی در گردهمایی بزرگ فعالان فرهنگی و اجتماعی مناطق حاشیه شهر مشهد که ظهر امروز با حضور مدیران شهری و مسئولان استانی در مسجد امام رضا (ع) برگزار شد، گفت: در منطقه طبرسی شمالی که اقداماتی که در حاشیه شهر انجام می شود، چه در زمینه برنامه ریزی و چه در حوزه عمل، اگر با محوریت مساجد انجام شود، علاوه بر مزایای ذاتی این اماکن است. ، برکات بی شماری را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم شکرگزاری نعمت ها و قدردانی از عنایات الهی، افزود: سقوط بلاها، بیماری ها و مصیبت هایی که بر مردم وارد می شود به خاطر زمان هایی است که فقط درد و رنج را در نظر می گیریم و نعمت های الهی را نادیده می گیریم. هتک حرمت زمانی اتفاق می افتد که عطایا و عنایات خداوند نادیده گرفته شود و اینجاست که خشم و غضب خداوند را به دنبال خواهد داشت.

سیر تحول حاشیه شهر را باید منصفانه در نظر گرفت

نماینده فقیه استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نباید گذشته را فراموش کنیم. در گذشته های نه چندان دور شرایط به گونه ای بود که نظافتچی ها صبح زود و حتی بعد از ظهر زباله ها را جمع آوری می کردند، زیرا صبح و عصر امنیت نداشت. حال و هوای حاشیه شهر اینطور بود اما الان به شرایط فعلی رسیده است و باید منصفانه به این توسعه نگاه کرد.

وی ادامه داد: تابستان سال 1393 بود که حاشیه شهر شکل گرفت. از آن زمان به بعد، اگر به حاشیه شهر دقت کنیم، هر همسایه منصفی می تواند بفهمد که تحول بزرگی رخ داده است و در تحولی که رخ داده، عامل اصلی این مسجد و بانیان مرکزی آن، همین خادمان بوده اند. که در شب و روز خود را وقف خدمت به مردم کرده اند.

هیچ کارمندی حق ندارد نسبت به مشکلات بی تفاوت باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تا امروز شما مساجد حاشیه شهر را ساخته اید و از این پس اگر کاستی وجود دارد باید به روی شما باز شود، تصریح کرد: تاریخ انقلاب نشان می دهد که همه جا مردم میدان برگزار کردند. یکی از کانون های مردم به عنوان مسجد بوده است. بر این اساس هیچکس نمی تواند مسئولیتی بر عهده بگیرد و بگوید که مشکلات به من ربطی ندارد. خیر؛ این چنین نیست. مردم از سایر کارمندان انتظار لطف ندارند. این کار همه را دو چندان می کند.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی کشور هیچ نهادی تکلیف قانونی برای شنیدن حرف من ندارد. کسانی که به توصیه های من گوش می دهند بر اساس اعتقادات شخصی خود هستند و برای سایر مدیران و کارمندانی که به من گوش نمی دهند، هیچ فشاری وجود ندارد. با این حال توصیه کار به جهادگران حاشیه شهر همواره محور توصیه های من به همه مسئولان بوده و البته از تابستان 1393 اگر اتفاق مثبتی در حاشیه شهر رخ داده است، به لطف آن است. خواست مسئولان و فعالان مرکزی مساجد حاشیه شهر.

امام جمعه مشهد بر لزوم فعالیت جهادی در 600 مسجد حاشیه شهر تاکید کرد و یادآور شد: دشمنان بیشماری که این افراد دارند وظیفه همه ما را دو چندان کرده اند که با وجود بحران های متعدد و پی در پی کار را انجام دهیم و حرکت کنیم. رو به جلو. ایجاد شرایطی که حاشیه شهر از حاشیه خارج شود از مصادیق خدمت امام زمان (عج) است که مورد قبول واقع می شود.

وی گفت: در مسیر الحاق کامل حاشیه شهر به محدوده شهری نقطه عطف بسیاری از برنامه ها طرح اجرای خیابان گاز است که مطالعات میدانی آن تاکنون به پایان رسیده و با اجرای آن تمامی بن بست های شهر به این خیابان متصل می شود و هم از نظر نظافت و توسعه و هم از نظر دسترسی این محله ها از حالت حاشیه ای خارج می شود.

ضرورت توسعه متوازن مشهد الرضا(ع)

علم الهادی راهبرد اصلی در چشم انداز توسعه ای مشهد را رهایی از قید غرب گرایی می داند و بیان می کند: نگاه شهرسازی باید به گونه ای باشد که حرم مطهر رضوی دیگر در حاشیه شرقی مشهد قرار نگیرد. . البته تاکنون عده ای به دنبال تقسیم شهر امام رضا(ع) به دو قسمت بوده اند، به طوری که تنها قسمت محدودی از مشهد به عنوان شهر زیارتی و بخش بزرگتر به عنوان مرکز گردشگری معرفی شده است. توطئه بزرگی بود که خنثی کردنش هزینه های زیادی داشت، اما خوشبختانه امروز در شرایطی هستیم که از حاشیه تا مرکز همه را نزدیک به امام هشتم (ع) می دانند.

وی گفت: اگر امروز می بینیم حاشیه شهر متحول شده است به همت برادران و خواهران شماست که کار را از مسجد آغاز کردند تا اسلام در حاشیه شهر مشهد و در در ادامه این حرکت ساختمانی امیدواریم کار به جایی برسد که حاشیه شهر کمترین مشکل و چالش را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید